Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Parkování v Praze jen pro silné nervy?

Parkování v Praze jen pro silné nervy?

Výsledky průzkumu tomu nasvědčují

Agentura STEM/MARK realizovala průzkum mezi motoristy v našem hlavním městě, zaměřený na problematiku parkování. Vyplynulo z něj, že s touto činností má potíže 88 % pražských řidičů. Ani platné rezidentní oprávnění nepředstavuje uspokojivé řešení, neboť 28 % jeho držitelů často nemůže zaparkovat ve své zóně.

Za největší slabinu označují respondenti nedostatečné kapacity, resp. dlouhé hledání volného místa. Nejhorší to je v centru, ale také v okolí bydliště a v blízkosti úřadů, institucí a nemocnic. Hledáním prostoru k odstavení vozidla stráví jeho šofér denně přibližně 15 minut, ve vnitřní Praze dokonce půlhodinu. To je za rok až 180 hodin, tedy víc než jeden pracovní měsíc.

Diskutabilní je i cena. Tři čtvrtiny dotázaných jsou přesvědčeny, že jsou poplatky za rezidentní nebo abonentní parkování neúměrně vysoké. Patnáct procent se přiznalo, že se snaží obejít systém. Nejčastěji tak, že ponechávají auta v takzvané „sporné oblasti“, tedy v bezprostřední blízkosti modré zóny. Snaží se vyhledávat lokace, kam nejezdí monitorovací vozy, případně znemožňují identifikaci registrační značky jejím úmyslným překrytím. Zkoušejí se i právní kličky, například fiktivní zápis sídla firmy za účelem získání parkovacího oprávnění.

Většinou to ale nedopadne dobře, neboť dva ze tří respondentů přiznali, že byli za prohřešky ve vztahu k parkování postiženi. Většinou pokutou, ale každý desátý se již blíže seznámil s pověstnou botičkou a každý sedmý se setkal s tím, že mu automobil odtáhli.

Komentáře ke článku