Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Císařská limuzína v novém kabátě

Císařská limuzína v novém kabátě

Třetí generace Toyoty Century

Toyota Century se poprvé představila v roce 1967 u příležitosti stého výročí narození zakladatele automobilky Sakiči Tojody. V současnosti je oficiální limuzínou císaře Akihita. Nyní přichází na japonský trh třetí generace tohoto luxusního vozu, a to po 21 letech od premiéry té druhé.

Při její tvorbě se konstruktéři často vraceli daleko do historie. Například pro zpracování dveří bylo využito řemeslné umění epochy Heian, která je datována do období 794 až 1185. Za svoji hloubku vděčí černý lak Kamui sedmi vrstvám a různým technikám leštění, včetně mokrého písku. Čelo zdobí ručně provedený emblém fénixe.

Při tvorbě interiéru byly použity tradiční výrobní postupy

Čalounění interiéru je kombinováno s dřevěnými prvky. Zadní sedadlo vlevo je vybaveno masážní funkcí a zvedací podnožkou. Toto místo je určeno pro hlavního pasažéra, proto se na něj zaměřuje také multimediální systém, ozvučení a klimatizace. K jejich kontrole slouží dotyková obrazovka připevněná k loketní opěrce pod pravou rukou.

Prostor pro hlavního pasažera je luxusně vybaven

Vůz pohání pětilitrový motor V8 o výkonu 380 koní a s točivým momentem 510 Nm při 4000 otáček/min. Spolupracuje s ním elektromotor (224 koní a 300 Nm). Soustava využívá nikl-vodíkovou baterii. Century průměrně spotřebuje 7,7 l/100 km.

Automobil je opatřen balíčkem bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense v radarové verzi s rozšířeným dosahem a s doplňkovými funkcemi. Novinkou je Helpnet, který automaticky povolává záchranné služby v okamžiku, kdy se aktivují airbagy. Na základě údajů sdělovaných palubním počítačem se dispečeři rozhodují o tom, zda k nehodě vyšlou sanitku nebo vrtulník, případně policii a hasiče.

Výrobce předpokládá, že se měsíčně prodá přibližně 50 kusů. Ceny začínají na 19,6 milionu jenů, což jsou v přepočtu necelé čtyři miliony korun.

Komentáře ke článku