Přidáte se k nám?
Brýle pomohou odhalit závady
Zákazník vidí, co se s jeho autem v servisu děje
Lexus v současné době testuje speciální brýle, které mají zaměstnancům servisů pomoci odhalit závady vozu. Pilotní projekt probíhá v Itálii, Španělsku, Francii, Anglii a Německu. Potrvá až do konce prosince.
Vše stojí na brýlích HMT-1 od firmy RealWear. Obraz z vestavěné kamery se přenáší v reálném čase pomocí bezdrátové sítě nebo Bluetooth rozhraní a lze jej zobrazit na displeji počítače nebo tabletu kdekoli na světě. Pracovník tak má možnost ukázat zákazníkovi podvozek automobilu, aniž by ten musel ulehnout pod auto na zvedáku. V brýlích jde snadno zobrazit každý detail opravovaného vozu, a to z jakéhokoli úhlu.
Zákazník může sledovat, jak oprava jeho vozu probíhá
HMT-1 tvoří miniaturní tablet se systémem Android, umístěný na pohyblivém rameni v zorném poli uživatele. Je vybavený kamerou, mikrofonem, reproduktorem a také hlasovým ovládáním. Zařízení je odolné vůči vodě, prachu a nárazu – zvládne i pád z výšky nebo na beton.
„Pokud zákazník přichází třeba s problémem, který má vliv na bezpečnost, obvykle to vyžaduje konzultaci experta z naší evropské centrály. Za této situace nové řešení eliminuje potřebu jeho přítomnosti, protože pomocí brýlí s rozšířenou realitou může vše vyřídit na dálku, rychle a účinně,” uvedl Jens Brech, ředitel oddělení poprodejního servisu Toyota Deutschland GmbH.
Komentáře ke článku