Přidáte se k nám?
Mercedes-Benz Sprinter
Třetí generace velkých lehkých užitkových vozů
Sprinter ve třetí generaci přichází s novou interpretací designérského stylu značky Mercedes-Benz. Zahajuje novou éru, v níž nejsou požadovány jen schopnosti vozidla pro zajištění přepravy. V moderním vozovém parku přebírá také roli reprezentanta společnosti a je vývěsním štítem.
Z nabídky typů karoserií, resp. nástaveb, konceptů pohonu, uspořádání kabiny, délek karoserie, celkových hmotností a výšek nákladového prostoru lze sestavit přes 1700 různých variant. Příslušnému účelu využití lze vozidlo přizpůsobit výběrem z pěti délek rozvorů od 3250 do 4325 mm, přičemž celková délka vozidla sahá od 5267 do 7367 mm.
Osvědčený koncept pohonu zadních nebo všech kol byl doplněn o pohon předních kol. Umožnil zvýšit užitečnou hmotnost o 50 kg v porovnání s pohonem zadních kol. Nakládka je pohodlnější díky snížení podlahy nákladového prostoru o 80 mm a tím jeho větší výšce. Maximální objem nákladového prostoru činí až 17 m3 a vůz pokrývá rozsah celkových hmotností od 3,0 do 5,5 t. Kola s velmi širokými pneumatikami jako náhrada dvojité montáže pneumatik na zadní nápravě jsou nyní schválena pro varianty s celkovou hmotností až 5 t.
Nabídka motorů má rozsah výkonů od 84 kW (114 k) do 140 kW (190 k). Vznětový čtyřválec 2,1 l je v kombinaci s pohonem zadních kol nabízen ve třech variantách: 84 kW (114 k), 105 kW (143 k) nebo 120 kW (163 k). U verzí s pohonem předních kol jsou výkony 84 kW (114 k), 105 kW (143 k) a 130 kW (177 k). Nejvýkonnější verze je exkluzivně vyhrazena pro obytná vozidla. Nový Sprinter jako jediný v segmentu nabízí také šestiválec 3,0 l/140 kW (190 k) s maximálním točivým momentem 440 N.m. Od roku 2019 bude v nabídce i e-Sprinter s elektrickým pohonem.
Ergonomicky optimalizovaná kabina vytváří perfektní pracoviště. Sedadlo řidiče Plus se sníženými bočními polštáři sedáku pro časté nastupování a vystupování je ideální pro řidiče kurýrních, expresních a balíkových služeb. Variabilní koncept odkládacích schránek nabízí dostatek prostoru pro uložení všech věcí. Stejně jako v modelových řadách osobních vozů jsou na panelu sdružených přístrojů s velkým displejem mezi rychloměrem a otáčkoměrem umístěny také všechny kontrolky. Zobrazování informací lze ovládat prvky na multifunkčním volantu a na dotykové ploše.
Mezi inovativní systémy bezpečnostní techniky patří mimo jiné radarový adaptivní tempomat Distronic, aktivní brzdový asistent, aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro sledování pozornosti řidiče Attention Assist. Součástí standardní výbavy je asistent pro jízdu při bočním větru. Mezi asistenční a regulační systémy patří také zadní kamera s displejem ve vnitřním zpětném zrcátku a moderní parkovací paket se zobrazováním okolí v rozsahu 360°.
Nový Sprinter se stává součástí internetu věcí díky nejmodernějším možnostem síťového propojení a službám Mercedes PRO connect. Získávaná data umožňují nabízet nové služby, například jednodušší sledování vozového parku a lepší komunikaci mezi manažerem vozového parku a řidičem. Dále jde kupříkladu o sledování stavu vozidla, jeho logistiku, management údržby a oprav nebo digitální knihu jízd. Nové služby využívají mimo jiné multimediální systém MBUX s ovládáním prostřednictvím dotykového displeje 10,25“ nebo pomocí hlasu.
Důležitou roli při posuzování celkových nákladů na vlastnění vozidla TCO (Total Cost of Ownership) hraje také minimalizace prostojů. Varianty se vznětovým motorem a pohonem zadních kol mají interval údržby 60 000 km, resp. dva roky. Nově uvedené varianty s pohonem předních kol mají interval 40 000 km nebo dva roky.
Komentáře ke článku