Novinky

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

  • 13.09.2019 Good Angela Merkelová slíbila německým automobilkám pomoc při zavádění elektromobility.

Facebook Instagram

Range Rover Evoque také jako hybrid

Range Rover Evoque také jako hybrid

Nová generace prémiového kompaktního SUV

Nový Range Rover Evoque vychází z původního konceptu designu s nezměněnou siluetou blízkou karoserii kupé, svažující se střechou a stoupající linií spodní hrany bočních oken. Nové jsou extrémně úzké světlomety Matrix LED.

Range Rover Evoque

Nová generace představuje promyšlenou evoluci původního modelu. Byla opět navržena a zkonstruována ve Velké Británii, kde se bude také vyrábět. Předběžná základní cena začíná na 998 371 Kč. Zákazníci si vůz mohou objednávat u autorizovaných partnerů již nyní.

Nová platforma Land Rover Premium Transverse Architecture byla vyvinuta s ohledem na elektrifikaci pohonných jednotek. Mild hybrid, který pracuje s napětím 48 V, bude k dispozici hned při uvedení vozu na trh a o 12 měsíců později bude následovat plug-in hybridní model.

Mild-hybridní systém prostřednictvím elektromotoru, který funguje jako startér/generátor, při brzdění ukládá energii do akumulátoru. V průběhu zpomalování se spalovací motor může vypnout už při rychlosti 17 km/h. Během akcelerace se naopak elektrická energie využívá k posílení spalovacího motoru. Mild-hybridní systém je dostupný pro všechny čtyřválce Ingenium, a to vznětové i zážehové.

Range Rover Evoque

Evoque nové generace je prvním automobilem na světě vybaveným technologií Ground View, která vytváří dojem průhledné přední kapoty. Řidič má díky tomu přehled o tom, co je aktuálně pod předními koly. To se hodí při parkování ve stísněných prostorech, manévrování kolem vysokých obrubníků i v terénu. Jde o sériovou verzi systému Transparent Bonnet, prezentovaného v roce 2014.

Range Rover Evoque

Zároveň jde o první Land Rover se systémem Smart Settings, využívajícím algoritmy umělé inteligence k učení se zvyků řidiče. Kromě polohy sedadla, hudby nebo stupně klimatizace sleduje s ohledem na maximální komfort také nastavení sloupku řízení.

Vůz opět využívá pohon všech kol. K dispozici je také druhá generace systému Active Driveline s možností zcela odpojit pohon zadních kol Driveline Disconnect.

Systém Terrain Response 2, který jako první nabídl Range Rover, během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky mu uzpůsobuje nastavení vozu. Evoque navíc může přebrodit vodu hlubokou až 600 mm (u první generace to bylo 500 mm).

Range Rover Evoque

Zákazníci rovněž mohou volit ze šesti čtyřválcových motorů Ingenium - tří zážehových a tří vznětových. Nejhospodárnější z nich je turbodiesel o výkonu 110 kW (150 k) se spotřebou 5,4 l/100 km. Nejvýkonnější je zážehový motor o výkonu 220 kW (300 k) s točivým momentem 400 N.m a spotřebou 8,1 l/100 km. Všechny motory spolupracují s nově nastavenou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Komentáře ke článku