Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Příští generace Golfa GTI může být silnější než R

Příští generace Golfa GTI může být silnější než R

S přenosem výkonu by mohl být problém

Osmá generace Volkswagenu Golf již klepe na dveře a světu se představí ještě v letošním roce. S ní se objeví i nová generace akronymu GTI, který by měl být ostřejší než kdy předtím. Současná generace je totiž podle mnohých mdlá a nevýrazná. Volkswagen sice trochu rozvířil vody nedávnou edicí TCR, která dosahuje výkonu 290 koní, ale sportovní nadšenci si i tak stále stěžují na jeho základní verzi.

Německý portál Auto Bild se nechal slyšet, že chystaný ostrý hatchback by měl dostat výkon přes 224 kW (300 koní), což je výkon současného Golfu R. Zatím nemáme nejmenší náznak toho, jak bude osmá generace golfa vypadat. Volkswagen předvedl, pokud jde o utajení, skvělou práci. Podle téhož magazínu bude mít novinka úzkou přední masku a mnohem větší nasávací otvory. Zadní části vozu budou dominovat dvě koncovky výfuku a zadní spojler. To skoro vypadá, jako by ho už viděli.

Interiér má nabídnout nový infotainment a plně digitální přístrojový štít. Současná základní verze GTI Performance disponuje výkonem 180 kW (245 koní). Pokud se tedy Volkswagen chce dostat na slibované hodnoty, bude to znamenat velký zásah do motorového prostoru. Problém však není s výkonem, ale s pohonem kol. Golf R totiž přenáší veškerou sílu na všechna čtyři kola, kdežto obyčejné GTI má poháněná pouze ta přední.

Tak velká porce koní bude vyžadovat opravdu dobrý přední diferenciál. Například Hyundaii se s ostrým hatchbackem i30 N podařilo přenést na přední kola 275 koní pomocí elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu e-LSD. Jenže Hyundai má k dispozici člověka z divize M od BMW. Jak se tedy obyčejné GTI dokáže poprat s takovým výkonem, je zatím záhadou. Očekáváme, že nový Golf GTI se představí v pozdější fázi tohoto roku, až po obyčejné verzi.

Komentáře ke článku