Přidáte se k nám?
Zákazníky při koupi nejvíce zajímá karoserie
Preferují SUV a dají na radu jiných
Oddělení výzkumu trhu automobilky Seat zveřejnilo studii, týkající se nákupního chování v případě osobních automobilů. Podle ní je typickým zákazníkem třiapadesátiletý muž, který je příznivcem SUV a transakci zvažuje zhruba dva měsíce.
Pokud se už k tomuto kroku rozhodne, bývá to nejčastěji z důvodu stáří předchozího vozidla (55 %), dále pak vyšších požadavků na auto (20 %), rodinných okolností (15 %) a ostatních osobních faktorů (10 %).
Důvodem k nákupu nového auta může být i přírůstek do rodiny
Prvotní úvahy při výběru jsou obvykle orientovány na typ karoserie (45 %) a druh motoru (24 %). Teprve pak následují výše rozpočtu (17 %) a vazba na určitou značku (14 %).
Devět z deseti kupujících přiznává, že konečnou volbu ovlivňují doporučení jejich nejbližších. Obvykle žádají o radu v průměru osm přátel nebo členů rodiny. Padesát pět procent respondentů oceňuje zdvořilé chování prodejce, výhodnější cenu a individuální možnosti financování. Polovina všech klientů nekupuje svůj automobil u místně nejbližšího dealera.
Komentáře ke článku