Přidáte se k nám?
I vozy na LPG se bez servisu neobejdou
Pozor na cesty do zahraničí
Vozů jezdících na LPG, tedy propan-butan, potkáváme na našich silnicích stále hodně. Od dob, kdy vznikaly svépomocnou přestavbou z běžných automobilů, už uplynul nějaký ten pátek. Za ten čas podstatně vzrostla jak účinnost, tak zejména spolehlivost a bezpečnost tohoto druhu pohonu.
To ovšem neznamená, že by majitelé těchto vozidel neměli při jejich provozování dbát některých základních pravidel. Tady jsou:
- je třeba absolvovat pravidelné servisní prohlídky po každých 10 000 kilometrech nebo jednou za rok. Při nich se zkontroluje regulace, vstřikovače a aktualizuje řídicí jednotka plynu.
- po ujetí 20 000 kilometrů je nutné navštívit autoservis kvůli výměně filtru plynné fáze, každých zhruba 40 000 kilometrů se pak mění filtr kapalné fáze.
- velkou pozornost zasluhují vstřikovače. Je potřeba pravidelně dotankovávat čerstvý benzin a nejlépe po každé druhé plynové nádrži na něj najet přibližně deset kilometrů.
- zapalovací systém auta musí být v co nejlepším možném stavu (zapalovací svíčky, vysokonapěťové kabely, zapalovací cívka, vůle ventilů).
- při cestě do zahraničí je třeba počítat s tím, že v Evropě existuje několik druhů plnících koncovek u čerpacích stanic. Často se dá vypůjčit redukce, ale spoléhat na to nelze. Jistější je si ji zakoupit a vzít s sebou.
Komentáře ke článku