Přidáte se k nám?
Subaru představilo hybridní pohon e-Boxer
Má zlepšit ekonomiku městského provozu
Subaru XV a nový Forester jsou první dva modely japonské značky, vybavené hybridní technologií e- Boxer. Tedy ústrojím, které kombinuje elektromotor s agregátem Boxer a symetrickým pohonem všech kol.
Technika Subaru e-Boxer je tvořena upravenou převodovkou Lineartronic, do níž je integrován elektromotor napájený vysokovýkonnou lithium-iontovou baterií 118 V. Systém se obejde bez vnějšího dobíjení ze zásuvky. Do vozu se čerpá pouze benzin a s elektřinou hospodaří sám. Když je to potřeba, nabíjí se spalovací jednotkou nebo rekuperací při jízdě.
Smyslem je zlepšit ekonomiku provozu, a to zejména ve městech. Jako další výhodu lze uvést významné zlepšení odezvy na přidání plynu v nízkých otáčkách.
Ve Foresteru s motorem e-Boxer se zavazadlový prostor nijak nezmenší, v XV neznatelně, oproti specifikaci s rezervním kolem dokonce vůbec.
Baterie je umístěna pod podlahou, je uložena v bezpečnostním rámu a testována proti různým typům nárazu. Zachovány zůstaly i tažné schopnosti. Subaru XV e-Boxer zvládne až 1270 kilogramů a u Foresteru se dá mluvit až o až 1870 kilogramech.
Ceny modelů s e-Boxerem zatím nebyly oznámeny.
Komentáře ke článku