Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Úspěšný rok 2018 pro společnost Škoda Auto

Úspěšný rok 2018 pro společnost Škoda Auto

Dodala zákazníkům 1 253 700 vozů a v ČR jich vyrobila 886 100 kusů

V roce 2018 dosáhla automobilka popáté za sebou nový prodejní rekord. Dodávky zákazníkům vzrostly o 4,4 % na 1 253 700 vozů. Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala automobilka v Evropě (+4,9 %) a na trzích v Číně (+4,9 %) a Rusku (+30,7 %).

Škoda Annual

S 341 000 dodanými vozy zákazníkům je Čína nadále celosvětově nejvýznamnějším trhem značky Škoda. V Německu, na druhém největším a současně prioritním evropském trhu značky Škoda, zaznamenala automobilka 176 600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem představuje nárůst o 1,9 %. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 93 600 vozů. První desítku největších trhů značky Škoda doplňují Velká Británie (74 500 vozů), Polsko (71 100 vozů), Francie (32 000 vozů), Španělsko (27 000 vozů), Itálie (26 400 vozů) a Rakousko (24 900 vozů).

Z českých výrobních linek sjelo v roce 2018 celkem 886 100 vozů. Automobilka tak zaznamenala meziroční nárůst o 3,3 % a zároveň také nový výrobní rekord. Důvěru koncernu Volkswagen v české výrobní závody a jejich standardy kvality potvrzuje rozhodnutí o přemístění výroby modelové řady Volkswagen Passat od roku 2023 do Kvasin, kde bude vznikat společně se Škodou Superb a Škodou Kodiaq. Další vývoj modelové řady Passat bude probíhat ve středisku v Česaně v Mladé Boleslavi.

V roce 2018 bylo ve společnosti Škoda Auto vyrobeno celkem 1 141 724 převodovek a 584 883 motorů. Celkem pro ostatní koncernové značky vyrobila 289 069 motorů (49 % z celkové produkce) a 665 133 převodovek (58 % z celkového množství vyrobených převodovek).

Škoda Annual

Počet zaměstnanců vzrostl o 6 % na 37 825, z toho jich pracuje 36 485 v ČR. Průměrná mzda v roce 2018 ve společnosti Škoda Auto v ČR vzrostla o 14 % proti roku 2017 na 46 357 Kč (2017: 40 557 Kč) a v posledních dvou letech o 25 % (2016: 37 034 Kč). Odvedená daň z příjmů dosáhla 6,24 miliardy korun.

V roce 2019 vstoupí značka Škoda do éry eMobility. Představí svůj první sériový elektrifikovaný model Superb PHEV s plug-in-hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky závodu v Kvasinách. Citigo rozšíří nabídku o první elektromobil. V roce 2020 budou následovat první modely na bázi platformy MEB, mezi nimi také sériová verze studie Škoda Vision iV, která se bude vyrábět v Mladé Boleslavi.

Do roku 2022 představí Škoda 32 nových modelů, z nichž více než deset bude elektrifikovaných. Kromě elektromobilů bude mladoboleslavský závod od roku 2019 vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in-hybridní modely několika značek koncernu Volkswagen.

Škoda Annual

Škoda Vision iV

Škoda důsledně pokračuje v získávání nových trhů. Od minulého roku je aktivní také v Singapuru – automobilka je tak nyní zastoupena na 103 trzích.

Škoda Auto intenzivně pokračuje ve vývoji a uvádění nových produktů a modelových řad. Za tímto účelem v roce 2018 investovala více než 500 milionů eur přímo do svých českých výrobních závodů, a to například do lakovny v hlavní továrně v Mladé Boleslavi nebo do výkonnějších datových center. Automobilka navíc zahájila největší investiční program v historii podniku. V příštích čtyřech letech budou do elektromobility a nových řešení mobility směřovat dvě miliardy eur.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier zdůrazňuje: Úspěch společnosti Škoda Auto v roce 2018 je výsledkem výborného týmového výkonu. Za něj bych chtěl všem škodovákům poděkovat. V uplynulém roce jsme s 1 253 700 vozy dodanými zákazníkům po celém světě opět vytvořili historický rekord. Naše produktová ofenzíva se úspěšně rozvíjí, modely se těší velmi dobrému přijetí od zákazníků.

Zároveň byl rok 2018 pro společnost Škoda Auto rokem velkých výzev. V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v Kvasinách nebo odpovědnost za rozšíření produkčních kapacit v novém závodě pro výrobu automobilů několika značek koncernu Volkswagen. Navíc vedl přechod na nový měřicí cyklus WLTP a obchodní spor mezi USA a Čínou na některých trzích ke znejistění a zdrženlivosti zákazníků. V celoročním výsledku se také odrážejí negativní efekty směnných kurzů, vysoké investice do technologií budoucnosti i nárůst personálních nákladů.

Těmto výzvám jsme se aktivně postavili prostřednictvím rozsáhlého interního Performance programu a budeme v tomto kurzu dále důsledně pokračovat, neboť také rok 2019 bude náročný. Vedle i nadále obtížných rámcových podmínek globální ekonomiky nabírá proces transformace automobilového průmyslu také pro společnost Škoda Auto zřetelně na intenzitě. Pomocí naší Strategie 2025 jsme však vytvořili ty správné podmínky. Finanční investice v nadcházejících letech zajistí trvale udržitelnou budoucnost našeho podniku a České republiky jako centra automobilové výroby.

Škoda Annual

 Bernhard Maier

 

Komentáře ke článku