Novinky

  • 18.08.2019 Good Jan Kopecký vyhrál s Pavlem Dreslerem už poosmé prestižní Barum Czech Rally Zlín

  • 18.08.2019 Neutral BMW prodloužilo titulární partnerství s prestižní golfovou PGA TOUR o tři roky

  • 14.08.2019 Neutral Nástupce supersportu Audi R8 bude mít elektrický pohon od chorvatské firmy Rimac.

Facebook Instagram

Rapid, Superb a Octavia jedou v Rakousku rallye

Rapid, Superb a Octavia jedou v Rakousku rallye

Předchůdci aktuálních škodovek na veteránské soutěži

Tento víkend se koná soutěž historiků a youngtimerů Bodensee Klassik s centrem v rakouském Bregenzu. Škoda Auto na ní vyslala čtyři veterány, pocházející ze sbírek firemního muzea.

Škoda Superb 3000 OHV (na titulním snímku) byla vyrobena v roce 1939. Jedná se o verzi s rozvorem 3300 mm a 5,2metrovou karoserií s až třemi řadami sedadel. Prosklená přepážka odděluje prostor pro posádku od míst řidiče a spolujezdce. Šestiválcový motor o objemu 3137 cm3 dosahuje výkonu 85 k (63 kW), což umožňuje cestování rychlostí až 125 km/h.

Dalším účastníkem je legendární Octavia, slavící letos své šedesátiny. Díky zdařilému rozdělení hmotnosti na nápravy i zpřevodování vykazuje vůz v hornatém terénu překvapivou agilitu. Zásluhou čtyřválce 1089 cm3/40 koní (29 kW) automobil uhání rychlostí až 110 km/h.

Raritní Trekka vznikla v letech 1966-1972 v téměř 3000 exemplářích. Šlo o první osobní vozidlo vyráběné na Novém Zélandu, a to na základě Škody Octavia Super. 

Trekka - škodovka na novozélandský způsob

Nejmladším reprezentantem okřídleného šípu je kupé Rapid 135 z roku 1988. Vyladěný agregát o objemu 1289 cm3 se ze sebe dostane 58 koní (43 kW) a v kombinaci s pětistupňovou převodovkou auto rozjede až do maximálky 150 km/h. Inovativní osmikanálová hlava válců navíc dovoluje spalovat i bezolovnatý benzin.

Komentáře ke článku