Novinky

  • 16.09.2019 Bad Při demonstracích před vstupy na autosalon IAA ve Frankfurtu bylo zadrženo 26 osob.

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

Facebook Instagram

Před 85 lety se vydaly populary do Indie

Před 85 lety se vydaly populary do Indie

Škodovka před válkou v zemi prodávala 90 aut ročně

Před osmdesáti pěti lety, 12. května 1934, vyrazily od pražského sídla Autoklubu čtyři vozy Škoda Popular na dlouhou cestu do Indie.

Polokabriolety, poháněné litrovými čtyřválci o výkonu 15 kW (20 koní), vezly každý asi 800 kilogramů zátěže – posádky a nákladu. Sedmičlenná výprava, vedená advokátem a hokejovým reprezentantem Zbislavem Petersem, putovala přes Balkán, Turecko, dnešní Sýrii a Irák. Jeden z vozů dokonce zvolil okliku přes Afghánistán.

Po úspěšném dosažení cílové destinace, přístavu Kalkata, pokračovaly automobily do Bombaje, odkud se lodí přesunuly do Terstu a triumfálně se vrátily do Československa. Do 10. září 1934 urazily téměř 15 000 kilometrů v často extrémně náročných terénních i klimatických podmínkách. 

Do Indie se okřídlený šíp vrátil o dva roky později, když do země zavítali během cesty kolem světa cestovatelé Břetislav Jan Procházka a Jindřich Kubias se svojí Škodou Rapid. Konkrétně projeli ve vysokém tempu trasu z Kvéty přes Dillí do Bombaje.

Těsně před druhou světovou válkou prodávala mladoboleslavská továrna v Indii, i díky výše zmíněným propagačním podnikům, přibližně 90 aut ročně. Později však tento perspektivní trh prakticky vyklidila. Vrátila se na něj až v roce 2001, kdy zde spustila výrobu modelu Octavia.

Komentáře ke článku