Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Kia zveřejnila příběh vzniku XCeedu

Kia zveřejnila příběh vzniku XCeedu

Původně se vůbec neměl narodit

Společnost Kia Motors odhalila pozadí zrodu nového městského crossoveru Kia XCeed. V krátkém filmu členové evropského návrhářského týmu značky stručně shrnují samotný vznik modelu.

Na celkovou podobu řady Ceed dohlížel Gregory Guillaume, viceprezident pro design Kia Motors Europe. „Při vytváření dalšího ProCeedu jsme si uvědomili, že modelovou řadu Ceed bychom mohli rozšířit o čtvrté karosářské provedení. A tím se stal XCeed,“ uvedl. „Krása tohoto projektu spočívala v tom, že jsme vytvoření crossoveru vlastně ani původně neplánovali.

Podařilo se nám vytvořit čtyři odlišné vozy, z nichž každý reaguje na specifické potřeby zákazníků. Ani jeden není stejný, přičemž Kia XCeed se od sourozenců odlišuje svým postojem,“ dodal Laurent Boulay, ředitel pro vnější design Kia Motors Europe. 

Silueta Kii XCeed s kabinou posunutou vzad a klesající výklopnou zádí působí trochu jako kupé, čemuž odpovídá i relativně dlouhá kapota motoru. Zatímco rozvor zůstal stejný (2650 mm), přední a zadní převis se oproti pětidveřovému hatchbacku zvětšily o 25 mm (na 905 mm), respektive o 60 mm (na 840 mm). K celkovému vyznění vnějšího vzhledu přispívají strmý úhel výklopné zádě v duchu fastbacku a zadní hrana („víko kufru“), posazená o 60 mm výše než u hatchbacku.

Světlá výška činí 172 mm (se šestnáctipalcovými koly), případně 184 mm (s osmnáctipalcovými ráfky), což znamená nárůst až o 42 mm. Lemování kolem kol a nástavce prahů společně se stříbrnými střešními ližinami propůjčují automobilu robustnější vzhled v duchu SUV. Tento efekt je ještě umocněn metalickým obkladem zadního nárazníku.

Vůz je zvýšený, avšak není to SUV. Je to vozidlo s vysokou polohou sedadel, ale mnohem více připomíná kupé. Je to řešení pro všechny, kteří netouží po větším a impozantnějším SUV, zejména pak ve městě,“ vysvětlil Boulay.

Komentáře ke článku