Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Konec čekání - nová Corvette je tu

Konec čekání - nová Corvette je tu

Osmá generace přijíždí poprvé s motorem před zadní nápravou

Nový Chevrolet Corvette přichází s radikální proměnou. Po sedmi generacích, odstartovaných v roce 1953, vedení koncernu General Motors dospělo k přesvědčení, že možnosti klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol se u čistě sportovního vozu zcela vyčerpaly. Proto se rozhodlo k přesunu motoru před zadní nápravu. I při přechodu ke koncepci běžné pro supersporty chce být Vette i nadále cenově dostupným autem.

Corvette Stingray C8

Nová Corvette je dlouhá 4630 mm, přičemž díky prodloužení rozvoru náprav na 2723 mm se kabina posunula o 420 mm dopředu. V přední části vozu tak vznikl zavazadelník, přičemž další odkládací prostor je v zádi. Celkem tak cestující mají k dispozici využitelný objem 357 litrů. Do přídě lze uložit i snímatelnou střechu u verze karoserie typu Targa.

Corvette Stingray C8

Pohonnou jednotkou je nepřeplňovaný motor LT2 V8 6,2 l s hliníkovým blokem, litinovými vložkami válců a přímým vstřikováním paliva. V představené verzi poskytuje největší výkon 369 kW (502 k) a točivý moment 637 N.m. Motor je vybaven deaktivací čtyř válců při jízdě bez velkého zatížení. Převodovka je poprvé osmistupňová dvouspojková od firmy Tremec. Umožňuje řazení páčkami pod volantem, ale s přímo řazenou převodovkou se nepočítá. Vůz o hmotnosti 1530 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za tři sekundy a největší rychlost činí 300 km/h.

Zajímavostí v nabídce je systém, který na základě informací z navigace na místech s velkými nerovnostmi zvýší při rychlosti do 38 km/h zvýší příď vozu o 40 milimetrů.

Corvette Stingray C8

Nová Vette se vyrábí v závodě Bowling Green ve státě Kentucky. Přichází zatím v jediné verzi Stingray s nabídkou doplňkové sady Z51 Performance. Základní cena je 59 995 dolarů (1,36 milionu Kč), což je podstatně méně než podobně koncipované Audi R8 (169 900 dolarů) nebo Honda/Acura NSX (157 500 dolarů). Už nyní se počítá i s brzkým uvedením závodní verze, která by měla navázat na veleúspěšnou éru Corvette C7.R.

Odcházející Corvette C7 se základní cenou 56 995 dolarů se letos v prvním pololetí v USA prodalo 9731 kusů. Pro zlepšení obchodní bilance se nová Vette bude poprvé v historii vyrábět i ve verzi s pravostranným řízením, takže se bude prodávat i ve Velké Británii, Japonsku a Austrálii.

Corvette Stingray C8

Komentáře ke článku