Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Škoda Auto DigiLab spouští v Praze BeRider

Škoda Auto DigiLab spouští v Praze BeRider

Pilotní provoz služby sdílených elektrických skútrů

Škoda Auto DigiLab v Praze uvádí službu sdílení elektrických skútrů BeRider. Byl odstartován pilotní provoz s 50 skútry. Postupně bude jejich provoz vyhodnocován a počet skútrů se bude zvyšovat. Služba je další součástí komplexního systému městské mobility, na němž Škoda Auto DigiLab už třetím roce systematicky pracuje. Navazuje na službu sdílení automobilů Hoppy Go a aplikaci City Move, doporučující nejvýhodnější způsob cestování po Praze s využitím i městské dopravy.

Škoda Auto Digi Lab BeRider

Cílem projektu, který se připravoval 18 měsíců, je zajistit pro uživatele maximální bezpečnost a jednoduchost ovládání. Tomu byla uzpůsobena i konstrukce skútrů vyráběných speciálně na zakázku tohoto projektu. Na základě získaných poznatků se mohou skútry i služba upravovat.

Elektrický pohon zajišťují dvě lithium-iontové baterie. S LED-světlomety a kotoučovými brzdami vpředu a vzadu umožňuje BeRider bezpečnou a efektivní jízdu v městském provozu. Díky nízké hmotnosti je elektrický skútr lehce ovladatelný. Velká šestnáctipalcová kola a kvalitní odpružení poskytují komfortní jízdní vlastnosti.

Jak je pro vozidla s elektrickým pohonem typické, stroj má výrazné zrychlení a je schopen jet rychlostí až 66 km/h. S dojezdem až 70 kilometrů jsou tyto lokálně bezemisní elektrické skútry vhodné zejména pro krátké a střední vzdálenosti. Pro jejich použití je nutný řidičský průkaz skupiny B nebo A.

Škoda Auto Digi Lab BeRider

Držák mobilního telefonu na řídítkách usnadňuje navigaci přes mobilní telefon. Prostřednictvím integrovaného USB konektoru lze za jízdy dobíjet mobilní telefony a další elektronická zařízení. Tašky si řidič může bezpečně pověsit na háček. V uzamykatelném boxu se nacházejí dvě přilby pro jízdu ve dvou.

Aby mohli uživatelé službu BeRider využívat, musí si do svého chytrého telefonu bezplatně instalovat aplikaci BeRider (je k dispozici pro iOS a Android) a přes ni se přihlásit. Po registraci mohou v aplikaci najít a rezervovat volný skútr a ten telefonem, bez klíče, odemknout a zamknout. Po skončení jízdy uloží příslušné přilby zpět do uzamykatelné schránky. Po krátkém potvrzení prostřednictvím aplikace doba používání končí. Půjčovné se pak platí kartou a účtuje se po minutách. Cena za jednu minutu činí pět korun, přičemž prvních 15 minut služby je zdarma a v nabídce jsou i speciální balíčky služeb se zvýhodněným tarifem.

Po dohodě s úřady jednotlivých částí bylo pro půjčování skútrů zvoleno širší centrum města. Tam mohou uživatelé skútry odstavit na libovolném legálním místě. Parkovací pozice, nabití a další data se v reálném čase přenášejí do dispečinku. Takto lze lokalizovat chybně zaparkované nebo vybité skútry a rychle odstraňovat případné problémy.

Škoda Auto Digi Lab BeRider

Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti Škoda Auto, říká: „BeRider podporuje flexibilní a ekologickou dopravu v centru města. Hledání ekologických řešení v oblasti mikromobility je jedním z klíčových úkolů Škoda Auto DigiLab. Naše inovační centrum tak přispívá k transformaci Škody Auto ve společnost přinášející chytrá řešení mobility.“

Vedoucí Škoda Auto DigiLabu Jarmila Plachá dodává: „Naše služba BeRider doplňuje stávající nabídku městské mobility v Praze, ať už pro cesty do práce, nebo k prohlídkám pamětihodností. Elektrické skútry BeRider jsou praktické, ekologické a jednoduché na obsluhu. Současně přinášíme i naši digitální odbornost. Každý skútr BeRider je vybaven senzory, které poskytují data v reálném čase. Díky tomu zlepšujeme zákaznický zážitek při používání skútrů.“

Škoda Auto Digi Lab BeRider

Komentáře ke článku