Přidáte se k nám?
Koenigsegg Regera rekordmanem
Nový světový rekord v disciplíně 0 - 400 - 0 km/h
Na vojenském letišti uprostřed švédských lesů nedaleko Lidköpingu dosáhl vůz Koenigsegg Regera řízený zkušebním řidičem Sonnym Perssonem čas 31,49 s při zrychlení z 0 na 400 km/h a následném úplném zastavení. Překonal tak o 1,80 s čas dosažený vozem Agera RS v roce 2017 v Nevadě.
Zakladatel a generální ředitel automobilky Christian von Koenigsegg je přesvědčen, že jeho vůz je schopen dosáhnout ještě lepší výkon. Rekordní jízda byla ideální příležitostí prokázat možnosti unikátního převodného ústrojí s přímým převodem, takže vůz na jediný rychlostní stupeň akceleroval z 0 do rychlosti 403 km/h.
Jediná úprava proti sériovému vozu spočívala v zabudování ochranného rámu a závodních bezpečnostních pásů. Použitá startovací dráha je dlouhá 2000 metrů a má převýšení pouze 70 metrů. Pro potřebu akcelerace bylo využito ještě dalších 300 metrů obslužné silnice.
Vzhledem k tomu, že dráha je poněkud nerovná, nebylo možné jet celou dobu přímým směrem. Problémem byl i relativně kluzký povrch. Regera na něm potřebovala 22,87 sekundy a 1613,2 metru ke zrychlení na rychlost 400 km/h a poté 8,62 sekundy a 435,26 metru k úplnému zastavení. Celkově tedy bylo potřeba 2048,46 metru, nicméně Christian von Koenigsegg je přesvědčen, že za ideálních podmínek by Regera dokázala pokořit hranici 2000 metrů. Současně zdůrazňuje, že zpomalení z rychlosti 400 km/h za 8,62 sekundy je dokladem jedinečné stability a vyváženosti vozu i kvality brzdových čelistí, které si automobilka sama vyrábí.
Koenigsegg Regera pohání spalovací motor V8 5,0 l twin turbo s výkonem 810 kW (1100 k) a točivým momentem 1250 N.m ve spojení se třemi elektromotory o celkovém výkonu 515 kW a točivém momentu 900 N.m přes patentované revoluční převodné ústrojí Koenigsegg Direct Drive. Kombinovaný výkon celé pohonné jednotky je 1500 k (1,11 MW) a točivý moment 2000 N.m.
Komentáře ke článku