Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Koenigsegg Regera rekordmanem

Koenigsegg Regera rekordmanem

Nový světový rekord v disciplíně 0 - 400 - 0 km/h

Na vojenském letišti uprostřed švédských lesů nedaleko Lidköpingu dosáhl vůz Koenigsegg Regera řízený zkušebním řidičem Sonnym Perssonem čas 31,49 s při zrychlení z 0 na 400 km/h a následném úplném zastavení. Překonal tak o 1,80 s čas dosažený vozem Agera RS v roce 2017 v Nevadě.

Koenigsegg Regera

Zakladatel a generální ředitel automobilky Christian von Koenigsegg je přesvědčen, že jeho vůz je schopen dosáhnout ještě lepší výkon. Rekordní jízda byla ideální příležitostí prokázat možnosti unikátního převodného ústrojí s přímým převodem, takže vůz na jediný rychlostní stupeň akceleroval z 0 do rychlosti 403 km/h.

Jediná úprava proti sériovému vozu spočívala v zabudování ochranného rámu a závodních bezpečnostních pásů. Použitá startovací dráha je dlouhá 2000 metrů a má převýšení pouze 70 metrů. Pro potřebu akcelerace bylo využito ještě dalších 300 metrů obslužné silnice.

Vzhledem k tomu, že dráha je poněkud nerovná, nebylo možné jet celou dobu přímým směrem. Problémem byl i relativně kluzký povrch. Regera na něm potřebovala 22,87 sekundy a 1613,2 metru ke zrychlení na rychlost 400 km/h a poté 8,62 sekundy a 435,26 metru k úplnému zastavení. Celkově tedy bylo potřeba 2048,46 metru, nicméně Christian von Koenigsegg je přesvědčen, že za ideálních podmínek by Regera dokázala pokořit hranici 2000 metrů. Současně zdůrazňuje, že zpomalení z rychlosti 400 km/h za 8,62 sekundy je dokladem jedinečné stability a vyváženosti vozu i kvality brzdových čelistí, které si automobilka sama vyrábí.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera pohání spalovací motor V8 5,0 l twin turbo s výkonem 810 kW (1100 k) a točivým momentem 1250 N.m ve spojení se třemi elektromotory o celkovém výkonu 515 kW a točivém momentu 900 N.m přes patentované revoluční převodné ústrojí Koenigsegg Direct Drive. Kombinovaný výkon celé pohonné jednotky je 1500 k (1,11 MW) a točivý moment 2000 N.m.

Koenigsegg Regera

 

Komentáře ke článku