Novinky

  • 09.08.2020 Neutral Holanďan Max Verstappen (Red Bull) zvítězil ve VC 70. výročí F1 v Silverstonu

  • 08.08.2020 Neutral Fin Valtteri Bottas (Mercedes) odstartuje z první pozice do VC 70. výročí F1 v Silverstonu

  • 07.08.2020 Neutral Litr Naturalu 95 se v ČR aktuálně prodává v průměru za 28,10 Kč, litr nafty za 27,58 Kč

Facebook Instagram

Včasné doručení balíku třeba i na Štědrý den

Včasné doručení balíku třeba i na Štědrý den

Řešením problému nový systém sdílené logistiky

Prosinec je každý rok pro obchodníky nejvýdělečnějším měsícem. Stále víc Čechů své vánoční dárky nakupuje na internetu. Spolu s tím roste zvýšená poptávka po kurýrech. Těch je ale před Vánoci tradičně nedostatek a kvůli tomu spoustě lidí hrozí, že dárky pro své blízké nedostanou včas.

Dvě pětiny mužů a čtvrtina žen v Česku navíc nechává nákupy na poslední chvíli. Pokud nakupují těsně před Vánocemi, dozvídají se od přepravních společností, že už nemají šanci dostat své dárky do Štědrého dne. Řešením je nový systém sdílené logistiky od Liftaga.

Problém s nedostatkem kurýrů se opakuje každý rok. Proto kupující v tomto období často volí možnost uložení balíku někde, kde si ho mohou sami vyzvednout, i když to může být na rozdíl od doručení kurýrem časově náročné, případně si dojdou do kamenné prodejny. Zatímco během většiny roku si nechává 65 % online nakupujících v Praze doručovat zboží kurýrem až domů, před Vánoci toto číslo klesá na 37 %. Pokud zákazníci trvají na doručení až domů, musejí počítat s tím, že dárky na internetu bylo třeba letos objednat nejpozději 15. až 16. prosince. Poté už přepravci často nemohou garantovat doručení do Štědrého dne.

Nejsou to však jen zákazníci, kteří by před Vánoci ocenili zlepšení přepravních služeb. Pokud zájemci nemají záruku, že své zboží dostanou včas, pravděpodobně ho na e-shopu nekoupí. Tento trend se samozřejmě nezamlouvá ani prodejcům, kterým klesá odbyt. Přepravci jsou před Vánoci až dvakrát víc vytížení než během zbytku roku, navíc se každoročně opakuje problém se sháněním dostatečného počtu brigádníků. Proto se lhůty doručení zásilek prodlužují až na několik týdnů. Tato situace se opakuje každý rok.

Letos poprvé mají zákazníci možnost nechat si dárky doručit pomocí systému sdílené logistiky, který v říjnu představilo Liftago. To do svého systému zapojila například Alza.cz. Kouzlo systému je v tom, že když řidič taxi Liftaga nepřeváží lidi, může z e-shopů vozit zboží koncovým zákazníkům. Objednávky z obchodů se totiž většinou doručují ve chvíli, kdy lidé méně jezdí.

Výhodou je, že síť Liftaga je násobně větší než u přepravních společností a je k dispozici 24 hodin denně po sedm dnů v týdnu, takže zboží může být u kupujícího v řádu desítek minut. Další výhodou je, že systém využívá aut, která už na silnicích jsou, a nezahlcuje města dalšími vozy.

Liftago

Komentáře ke článku