Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Choreografie na výrobní scéně

Choreografie na výrobní scéně

Jak se rodí automobily Seat

Při vyslovení slova choreografie si možná představíme vystoupení moskevského souboru Bolšoj balet nebo Královské baletní školy v Londýně. Existuje však mnoho jiných, méně známých choreografií. Jedna z nich se například odehrává 2300krát denně ve výrobním závodě Seat Martorell. Touto choreografií je výroba každého vozidla přesně podle specifikací zákazníka.

Všechno začíná, jakmile si zákazník nakonfiguruje vůz, který si chce koupit, a svůj vysněný model si objedná u prodejce v některé z více než 80 zemí, v nichž Seat působí. Výrobní závod v Martorellu přijímá každý den tisíce individuálních objednávek na různé modely, které se liší motorem, barvou karoserie i interiéru, souborem asistenčních systémů, stupněm výbavy, čalouněním…

Po zohlednění možností dodavatelů a výrobního závodu vypracujeme plán montáže vozidel pro následující čtyři týdny a zajistíme nezbytné díly. Tento plán je s blížícím se datem výroby rozpracován do nejmenších detailů, abychom měli všechny nezbytné díly a výroba mohla probíhat plynule,“ vysvětluje Juan Vivas, vedoucí oddělení příjmu komponentů od dodavatelů.

Z výlisků, vznikajících v lisovně, jsou v karosárně vyráběny karoserie vozidel. Do nich se vkládá čip, který nese DNA vozu, včetně informací o modelu, stupni výbavy a všech dílech, které bude obsahovat. Od tohoto okamžiku jsou jednotlivé díly dodávány na montážní linku ve správném pořadí a okamžiku. 

Výroba automobilů Seat je vysoce automatizovanou záležitostí

Karoserie procházejí v dalších fázích výroby lakovnou a finální montáží. Rodící se automobily překonají během montáže více než dva kilometry v různých výškách. Díly jsou dodávány k montáži na příslušná pracoviště, a to přesně v okamžiku, kdy jsou zapotřebí. Tímto způsobem lze vyrábět v těsném sledu za sebou různé verze, například červený Leon FR s pravostranným řízením, následovaný modrým vozem Leon ST s volantem vlevo a střešním oknem.

Jednou z věcí, která je pro návštěvníky našeho závodu nejvíce překvapivá, je skutečnost, že nevyrábíme série stejných vozů a každý je odlišný od předcházejícího i následujícího. Systém just-in-time ve spojení s flexibilitou nám umožňuje přizpůsobovat se za všech okolností požadavkům zákazníků,“ zdůrazňuje Juan.

Karoserie je na začátku montážní linky zbavena dveří, aby mohla být vybavena všemi díly. Dveře se pohybují nad vznikajícím vozidlem na samostatném vysokém přepravníku o délce 1,4 kilometru. Automobily postupně začínají nabývat své podoby montáží dvou kilometrů kabelů, přístrojové desky, volantu, řadicí páky, motoru… Do každého vozu se montuje 6000 dílů, to znamená více než 16 milionů komponent pro všechny vyráběné automobily.

Celkem 6600 zaměstnanců má za úkol zajišťovat plynulý a dokonale synchronizovaný průběh celé výrobní choreografie. Pracoviště velmi kvalifikovaných zaměstnanců jsou maximálně ergonomická a efektivní.

Zaměstnanci nejsou trvale na stejné pracovní stanici. Po dvou hodinách se střídají, aby neopakovali stále stejné pohyby. Biomechanická laboratoř Seatu nepřetržitě uskutečňuje výzkum na všech pracovištích s cílem optimalizovat jejich ergonomii, a usnadňovat tak zaměstnancům práci,“ říká Luis Ródenas, kontrolor pracoviště 10 na montážní lince.

 

Komentáře ke článku