Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Ceny pro Peugeot e-208 a e-2008

Ceny pro Peugeot e-208 a e-2008

Malý hatchback a crossover i s elektrickým pohonem

Peugeot zveřejnil ceny dvou nových plně elektricky poháněných modelů - malého hatchbacku e-208 a crossoveru e-2008. Na trh v České republice vstoupí s akční cenou 810 000 Kč pro 208 ve výbavě e-Allure a 840 000 Kč pro 2008 e-Allure.

Oba vozy byly vytvořeny na bázi nové tzv. vícenergetické platformy CMP (Common Modular Platform) skupiny PSA Group, která umožňuje pro stejný model nabízet nejen zážehové a vznětové motory, ale také plně elektrický pohon.

Peugeot e-208 e-2008

Peugeot e-208 GT

Oba vozy jsou až na drobné detaily vzhledově navenek i uvnitř stejné jako verze se spalovacími motory. Oba také pohání elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který umožňuje jedinečné zrychlení díky okamžitému točivému momentu 260 N.m.

Elektromotor je napájený z akumulátoru s kapacitou 50 kWh. Na akumulátor se vztahuje záruka 8 let/160 000 km při garanci 70 % kapacity. Kapacita akumulátoru 50 kWh umožňuje podle standardu WLTP dojezd až 340 km (e-208), respektive 310 km (e-2008). Reálný dojezd závisí na stylu užívání vozidla, využívání zrychlení, profilu jízdní trasy, venkovní teplotě a dalších faktorech.

Podle aktuálních potřeb lze volit jízdní režimy Normal, Eco nebo Sport a aktivovat rekuperaci energie. Při brzdění motorem se přeměňuje kinetická energie vozu zpět ve využitelnou elektrickou, dobíjí se akumulátor a prodlužuje se reálný dojezd vozidla. Funkce Brake nabízí dva režimy rekuperace – standardní a zesílený.

Peugeot e-208 e-2008

Peugeot e-2008 GT

Vozy jsou vybaveny zásuvkou CCS – Type 2, která umožňuje nejen standardní dobíjení střídavým proudem (AC), ale i stejnosměrným (DC) při maximálním výkonu rychlonabíjecí stanice až 100 kW, při němž se akumulátor nabije na 80 % kapacity za zhruba 30 minut. Vozidla jsou standardně vybavena i třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.

Peugeot e-208 je dlouhý 4055 mm při rozvoru náprav 2540 mm. Má pohotovostní hmotnost 1530 kg a zavazadlový prostor o objemu 309 l. Vyrábí se v Trnavě na Slovensku.

Peugeot e-2008 má při délce 4300 mm rozvor náprav 2605 mm a zavazadlový prostor o objemu 434 l. Pohotovostní hmotnost je 1623 kg. Vyrábí se ve španělském Vigu.

Peugeot e-208 e-2008

Komentáře ke článku