Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Nový Seat Leon je nabitý technikou

Nový Seat Leon je nabitý technikou

Čtvrtá generace kompaktního modelu opět sází i na emoce

Seat v Martorellu představil novou generaci modelu Leon. Vychází ze stejného technického základu jako nové generace Volkswagenu Golf a Škody Octavia. Nicméně špičkovou techniku z koncernové nabídky přináší, stejně jako tomu bylo u předchozích generací, v mnohem emotivnějším a sportovnějším balení.

Leon patří ke klíčovým modelům španělské značky, což potvrzuje více než 2,2 milionu prodaných kusů v dosavadních třech generacích. Čtvrtá generace samozřejmě chce na tento úspěch navázat.

Seat Leon IV

Také nový Leon má efektivnější a hospodárnější motory i s podporou elektrifikace a také CNG. Samozřejmě v něm nechybějí nejmodernější asistenční systémy a také špičková konektivita a digitalizovaný interiér.

Nový Leon navenek neprošel revoluční proměnou, ale podoba přední části vychází ze stylu uvedeného velkým SUV Tarraco. Kapota je poněkud prodloužená a přední světlomety jsou samozřejmě full LED. Na měkčí linie karoserie navazují oblá záď a propojené zadní skupinové svítilny, doplněné dynamickými směrovkami.

Vnější rozměry se oproti třetí generaci zvětšily u pětidveřového liftbacku i kombi Sportstourer - délka se protáhla na 4368 mm (+86 mm), respektive 4642 mm (+93 mm). Rozvor náprav je s 2686 mm o 50 mm delší . Zavazadlový prostor pětidveřové verze má základní objem 380 l (shodně s předchozí generací), u kombi Sportstourer je to 617 l, tedy o 30 l více.

Seat Leon IV

Interiéru vládnou minimalismus, čisté linie a moderní architektura se špičkovými digitálními technologiemi. Nechybějí infotainment podporující online služby a specifické aplikace, umožňující kontrolovat data vozidla na dálku a u verzí s plug-in hybridním pohonem vzdáleně ovládat nabíjení nebo nezávislé topení, respektive klimatizaci. Základem infotainmentu je digitální přístrojový panel 10,25“.

Standardní multimediální systém má barevný centrální dotykový displej 8,25“, umožňující úplnou integraci smartphonu. Příplatkový navigační systém má desetipalcový displej s ovládáním gesty nebo hlasem přirozenou řečí a adaptivní navigací s 3D zobrazováním. Zohledňuje dopravní informace v reálném čase. Prostřednictvím aplikace Seat Connect App může řidič ze svého smartphonu ovládat mnoho komfortních a bezpečnostních funkcí vozu.

Nový Leon zaujme i inovativními osvětlovacími technologiemi, jakým je jednolité ambientní osvětlení interiéru, které se horizontálně táhne napříč celou přístrojovou deskou.

Seat Leon IV

O bezpečnost se starají pokročilé bezpečnostní a asistenční systémy, například prediktivní adaptivní tempomat, Emergency Assist 3.0, Travel Assist, Side Assist a Exit Assist.

Nabídka motorizaci je obdobná jako u nových generací Golfu a Octavie, tedy s přeplňovanými motory s přímým vstřikováním paliva - na benzin (TSI), naftu (TDI) i stlačený zemní plyn (TGI) - jakož i mild-hybridní (ETSI) a plug-in hybridní (eHybrid) pohon.

Všechny zážehové motory mají přeplňování turbodmychadlem a jsou vybaveny filtrem pevných částic GPF. Základem jsou tříválce 1,0 TSI s výkony 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Čtyřválec 1,5 TSI je na výběr s výkonem 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Nejvýkonnějším zážehovým motorem pro nový Leon je čtyřválec 2,0 TSI/140 kW (190 k).

Oba tříválce a čtyřválec 1,5 TSI/96 kW (130 k) pracují v tzv. Millerově cyklu a na přeplňování využívají turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny. Při Millerově cyklu se sací ventily motoru zavírají dřív než při standardním Ottově, což v kombinaci s vyšším kompresním poměrem a přeplňováním zajišťuje lepší tvorbu směsi vzduchu a paliva. To přispívá ke zvýšení účinnosti motoru o 10 %. Čtyřválec 1,5 TSI je v obou verzích vybaven funkcí deaktivace dvou válců při částečném zatížení (Active Cylinder Management).

Vznětový čtyřválec 2,0 TDI Evo je na výběr s výkony 85 kW (115 k) nebo 110 kW (150 k). Do kombi Leon Sportstourer se motor 2,0 TDI/110 kW (150 k) montuje také v kombinaci s pohonem všech kol 4Drive. Motory TDI jsou vybaveny systémem čištění výfukových plynů Twin Dosing SCR, který využívá dva katalyzátory oxidů dusíku a dvojité vstřikování činidla AdBlue, čímž se výrazně redukují emise NOX.

Seat Leon IV

Nový Seat Leon může být vybaven i turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 1,5 TGI na stlačený zemní plyn CNG, který dosahuje výkonu 96 kW (130 k). Ve vozidle jsou integrovány tři tlakové nádrže na stlačený zemní plyn s celkovou kapacitou 17,3 kilogramu, umožňující dojezd na jednu náplň CNG 440 kilometrů.

Nový Leon je prvním Seatem, který může být vybaven technologií mild hybrid (ETSI). Mild hybrid pracuje s napětím 48 V. Je k dispozici s tříválcem 1,0 TSI/81 kW (110 k) a se čtyřválcem 1,5 TSI/110 kW (150 k). Základem systému je startér/generátor, připojený k motoru drážkovaným řemenem, doplněný lithio-ionovým akumulátorem s napětím 48 V. Při zpomalování a brzdění generátor rekuperuje energii a dobíjí akumulátor. Při akceleraci funguje jako pomocný elektromotor, podporující svým točivým motorem zážehový motor. Leon ETSI může v určitých situacích jezdit i s vypnutým spalovacím motorem a v případě potřeby jej startér/generátor plynule nastartuje.

Plug-in hybrid sestává z přeplňovaného čtyřválce 1,4 TSI, doplněného o elektromotor integrovaný ve skříni dvouspojkové převodovky DSG a lithio-ionový akumulátor s kapacitou 13 kWh, uložený pod podlahou zavazadlového prostoru. Akumulátor se dá dobíjet z vnějšího zdroje. Maximální systémový výkon plug-in hybridního pohonu je 150 kW (204 k).

Řidič může volit různý režim pohonu včetně čistě elektrického. Při něm má Leon eHybrid dojezd 60 kilometrů (dle WLTP). Plug-in hybridní pohon bude k dispozici pro pětidveřovou verzi i kombi Sportstourer.

Nový Seat Leon IV by se měl do předprodeje dostat na jaře 2020. Prodej pětidveřové verze by měl začít ve druhém čtvrtletí, Sportstourer přijde ve třetím.

Seat Leon IV

Komentáře ke článku