Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Automatizovaná vozidla rozvážejí díly karoserie

Automatizovaná vozidla rozvážejí díly karoserie

V areálu Seatu v Martorellu trefí díky navigaci

Výrobní a montážní závod Seatu v Martorellu činí další kroky na své cestě k trvale udržitelnější, digitalizované a chytré výrobě. Seat je prvním průmyslovým výrobcem v Evropě, který používá i ve venkovních zónách automatizovaná vozidla AGV (Automated Guided Vehicles), vybavená navigačním systémem SLAM (Simultaneous Localisation And Mapping), připojením k síti 4G a indukčním nabíjením akumulátorů.

V současnosti je mimo vnitřní prostory výrobních hal závodu Martorell provozováno osm automatizovaných vozidel AGV, která zajišťují automatickou přepravu dílů. Seat již používá 200 vozidel AGV pro dodávky dílů v montážních halách závodů v Martorellu a Barceloně.

Každé venkovní AGV táhne přípojná vozidla. Celková délka soupravy může být až 25 metrů a maximální užitečná hmotnost činí 10 tun. Díly jsou přepravovány na trasách dlouhých 3,5 kilometru. Díky navigačnímu systému SLAM nemusí být tato vozidla vedena magnetickými pruhy nebo dráty. Tím se snižují náklady na údržbu.

Možnosti využití vozidel jsou rozmanitější, protože se dokážou snadno naučit nové trasy a k jejich uvedení do provozu nejsou zapotřebí žádné stavební úpravy. Osm vozidel AGV dohromady ujede 240 kilometrů za den. V současnosti jsou provozována na dvou trasách mezi lisovnou a karosárnou. Vozidla převážejí boční a pohyblivé díly karoserie, jakými jsou výklopná víka nebo dveře. Inovativní řešení nahradilo přepravu nákladními vozidly mezi oběma výrobními provozy.

Flotila venkovních vozidel AGV sníží emise CO2 o 1,5 tuny ročně. Dosud totiž tyto dodávky dílů zajišťovala nákladní vozidla. Použitím vozidel AGV se zvýšily hospodárnost a nákladová efektivita. Současně bylo možné snížit skladové zásoby v místech nakládky i vykládky. Podařilo se také minimalizovat intenzitu dopravy uvnitř areálu závodu. Vývoj projektu probíhal ve spolupráci se společnostmi ASTI Mobile Robotics a Telefónica. 

Automatizovaná vozidla AGV slouží k přepravě částí karoserie

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti Seat, odpovědný za výrobu a logistiku, řekl, že „Seat zavádí v posledních letech průkopnické inovace v oblasti logistiky a toto je dalším příkladem našeho úsilí stát se etalonem z hlediska Průmyslu 4.0. Zprovoznění vozidel AGV ve venkovním prostředí nám umožnilo optimalizovat výrobní a logistické procesy hospodárným, trvale udržitelným a síťově propojeným způsobem.

Seat tímto projektem zvýšil svou efektivitu a učinil další krok k úspěšné realizaci ambiciózního cíle vybudovat v Martorellu chytrý výrobní závod. Používá internet věcí v průmyslových podmínkách, v nichž jsou klíčovými procesy automatizace a digitalizace. V posledních letech zavádí technologické inovace v rámci celého výrobního řetězce.

Mezi ně patří i automatizovaná přepravní vozidla AGV, která jsou neoddělitelnou součástí provozu montážní linky, k níž dopravují potřebné díly. Naléhavě požadované díly dodávají drony a spolupracující roboty. K vyšší efektivitě, flexibilitě a rychlosti procesů přispívá také využívání efektivnější správy informací na základě umělé inteligence, velkých dat a blockchainu.

Všechny uvedené inovace Průmyslu 4.0 podporují činnost 7900 zaměstnanců výrobního závodu, z jehož bran v současnosti vyjíždí 2300 nových vozidel denně.

Komentáře ke článku