Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Polovina šoférů špatně používala směrovky

Polovina šoférů špatně používala směrovky

Nejhorší situace je při odbočování z hlavní silnice

Společnost Dekra Accident Research uskutečnila v loňském roce výzkum chování řidičů na německých kruhových objezdech, odbočkách z komunikací, křižovatkách s hlavní silnicí v přímém směru i se zakřivením a na dálnicích.

Z pěti a půl tisíce vozidel jich jen polovina správně používala směrové ukazatele. Výsledky se však výrazně lišily podle dopravní situace. Zatímco na dálnici to bylo 67 %, při odbočování z hlavní pozemní komunikace pouze 22 %. Ukázněnější v tomto směru byly ženy (53 %) než muži (45 %). Z hlediska typu automobilu si nejčastěji v souladu s předpisy počínali šoféři náklaďáků (62 %).

 

Důležitá je i správná poloha rukou na volantu

 

Obávám se, že u nás by podobný průzkum vyšel mnohem hůře,“ komentuje výsledky Martin Bednář, manažer preventivního projektu Nehodou to začíná a dopravní expert z českého zastoupení společnosti Dekra. „Schopnost dávat znamení podle potřeby správně a včas, zejména o změně směru jízdy, ale i přiměřeně reagovat na ta od ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích, je jedním z mnoha bodů, které hodnotí komisař během závěrečné zkoušky pro zisk řidičského průkazu. Podobné je tomu, pokud jde o kontrolu funkce směrových světel před jízdou a správné držení volantu. Poloha rukou na volantu ve třičtvrtě na tři totiž vede ke snadné obsluze ovládací páčky pod ním. V takovém případě stačí drobný pohyb prstem.

Zatímco má řidič stabilní kontakt s volantem, je připraven provádět další úkony. Moderní automobily navíc nabízejí komfortní trojblik malým dotykem. Proto je velmi zvláštní, že se mnohým motoristům nechce blikat, a to zvlášť s přibývající praxí.

Komentáře ke článku