Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Do konce roku má být v ČR zprovozněno 63 kilometrů nových dálnic a silnic

  • 05.07.2020 Neutral VC Rakouska, úvodní podnik nového ročníku F1, vyhrál Fin Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 04.07.2020 Bad Prodej nových aut klesl v ČR v prvním pololetí meziročně o 26 procent

Facebook Instagram

Vnějším zrcátkům zvoní umíráček

Vnějším zrcátkům zvoní umíráček

Řidič se místo do nich bude dívat na displej

Lexus představí na autosalonu v Ženevě technologii digitálních vnějších zpětných zrcátek. Je prozatím určena pro hybridní sedan ES 300h.

Systém nahrazuje klasická vnější zpětná zrcátka kompaktními kamerami s vysokým rozlišením, propojenými s displeji v kabině. Ty omezují nebo zcela eliminují slepý úhel výhledu a automaticky se přizpůsobují tak, aby zprostředkovaly rozšířené zobrazení v situacích, kdy vozidlo zatáčí nebo couvá.

Díky ergonomickému řešení může řidič lépe kontrolovat situaci kolem vozu při menším natáčení hlavy do strany. Dvě pětipalcové barevné obrazovky jsou zabudovány v základně předních sloupků. Kamery jsou vestavěny do štíhlých aerodynamických pouzder a opatřeny vestavěným vyhříváním, které zamezuje zamrzání nebo zamlžování. Navíc jsou umístěny tak, aby obraz neblokovaly dešťové kapky nebo sníh. 

Obrazovka je ve stejné výši, jako bývala klasická zrcátka

V případě potřeby může šofér zapnout funkci odmlžování tlačítkem na přístrojové desce. Zařízení dále disponuje luminiscenčním detektorem, který v noci potlačuje oslňování od světlometů vzadu jedoucích aut.

Při aktivaci ukazatele směru nebo zařazení zpátečky se digitální zpětná zrcátka samočinně přepnou do režimu rozšířeného zobrazování oblasti podél automobilu a za ním, čímž eliminují slepý úhel výhledu. Na změnu způsobu zobrazení upozorňuje ikonka v rohu displeje.

Během parkování jsou do obrazu doplňovány referenční vodící čáry, ukazující vzdálenost 20 a 50 centimetrů od zadního nárazníku, respektive 50 centimetrů podél obou boků. Na komunikaci mimo město pak čáry v rychlosti do 70 km/h znázorňují pět, deset nebo patnáct metrů ve směru jízdy. Při vyšší rychlosti to je pět, deset, patnáct a třicet metrů.

Komentáře ke článku