Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Nepříjemná ranní překvapení

Nepříjemná ranní překvapení

Letní směs do zimy nepatří

Ačkoliv skutečné bílé zimy se v nížinách už asi nedočkáme, není to důvod pro to, abychom šetřili na nesprávném místě. Týká se to i zimní směsi do ostřikovačů.

Mnoho motoristů se rozhodlo přečkat toto období s její letní variantou. Potom byli nemile překvapeni, když po ranních mrazících nemohli zařízení uvést do činnosti.

Obecně platí, že letní varianta má za úkol zejména odstraňování hmyzu a dalších nečistot, zatímco zimní je určena pro boj s námrazou. Především je však nutné, aby se z ní nestala jen hrouda ledu, která navíc může způsobit poškození celé soustavy. Aby odolala teplotě -20 °C, musí obsahovat okolo 30 % alkoholu. Je proto rozumnější pořídit si koncentrovanější kapalinu s vyšší mrazuvzdorností. Pokud v nádržce zůstal zbytek letní směsi, je třeba po dolití počítat se sníženou účinností kvůli naředění.

 

S tímhle si letní směs určitě neporadí

 

Zásobníky v autě mívají objem okolo pěti litrů, pokud je ovšem vybavené zároveň ostřikovači světlometů, nejsou výjimkou i desetilitrové. Na to budeme brát zřetel při nákupu „nemrzky“. Nejprve zjistíme, kde je u vozu nádobka na kapalinu umístěna. Různě velký průměr mají také nalévací otvory. Spotřeba se odvíjí od toho, jak často a kde jezdíme, a zda se čistí pouze čelní sklo, nebo i světlomety. K maximu stoupá, když se rtuť teploměru pohybuje kolem nuly. Tehdy se tající sníh a břečka nejsnadněji a ve velkém množství dostávají na vozidlo. Podobně je tomu také při jízdě po dálnici.

Komentáře ke článku