Novinky

  • 31.03.2020 Neutral Škoda Auto připravila balíček opatření na podporu svých prodejců

  • 30.03.2020 Bad Pařížský autosalon se letos neuskuteční, hledá se jeho redukovaný formát

  • 30.03.2020 Bad Toyota zastavuje nejméně do 19. dubna výrobu ve svých evropských závodech

Facebook Instagram

Světová premiéra Cupry Formentor

Světová premiéra Cupry Formentor

Do Ženevy míří i alternativní Leon a Tarraco FR

Na letošním ženevském autosalonu se představí řada nových a vzrušujících vozidel včetně světové premiéry modelu Cupra Formentor, který je prvním vozem vyvinutým exkluzivně pro značku Cupra, a veřejného debutu Cupry Leon.

Seat rovněž oslaví veřejný debut zcela nového modelu Seat Leon s kompletní nabídkou alternativních pohonů, která zahrnuje částečně hybridní i externě nabíjitelné systémy a také poprvé prezentovanou verzi na CNG. Mezi premiérami nebude chybět ani Seat Tarraco FR.

Ženevský autosalon bude pro zákazníky jednou z prvních příležitostí k setkání s výsledky naší produktové ofenzivy pro rok 2020, která zahrnuje modely Seat Leon, Cupra Leon a Cupra Formentor, jež budou k dispozici také v hybridních verzích s možností vnějšího nabíjení. Tyto modely posunou obě značky na ještě vyšší úroveň,“ řekl Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti Seat odpovědný za prodeje a marketing a předseda představenstva značky Cupra. „Vycházíme vstříc poptávce trhu a nabízíme řadu výkonných, hospodárných, síťově propojených a bezpečných vozidel, která poskytnou zákazníkům vše, co potřebují, ale současně také naplňují cíle ohledně snižování našeho vlivu na životní prostředí.

Společnost u příležitosti ženevského autosalonu představí rovněž svá nejnovější řešení pro městskou mobilitu, která byla původně plánována pro veletrh Mobile World Congress, včetně světové premiéry elektricky poháněného jednostopého vozidla eScooter.

Zcela nový Seat Leon bude poprvé prezentován s jednotkou 1.5 TGI na CNG, která poskytuje nejvyšší výkon 96 kW/130 k. Vozidlo je vybaveno třemi nádržemi na CNG s celkovou kapacitou 17,3 kg stlačeného zemního plynu. S plnými nádržemi má dojezd 440 kilometrů. Motor po vyprázdnění nádrží na CNG automaticky přepne na spalování benzinu, dokud řidič nezastaví u plnicí stanice CNG. Doplňování zemního plynu je stejně snadné jako čerpání paliva do ostatních variant této modelové řady.

Seat Leon TGI posouvá na ještě vyšší úroveň také praktičnost, komfort a provozní vlastnosti. Výbava nyní zahrnuje digitální panel přístrojů Digital Cockpit, dodávaný značkou Seat poprvé pro vozidlo s pohonem na CNG. Tato technologie poskytuje řidiči ještě přehlednějším způsobem veškeré potřebné informace. Mezi novinkami ve výbavě je také volič jízdních režimů, jímž si mohou zákazníci přizpůsobit nastavení vozu podle vlastních preferencí. K dispozici jsou čtyři režimy: Eco, Normal, Sport a Individual.

V rámci pokračující elektrifikace vyvinul Seat pro čtvrtou generaci modelu Leon také variantu s vyspělým externě nabíjitelným hybridním pohonem. Kombinace zážehového motoru TSI a elektromotoru poskytuje nejvyšší výkon 150 kW/204 k. Díky sadě lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh nabízí vůz dojezd až 60 kilometrů v režimu výhradně elektrického pohonu. Jedná se o ideální řešení pro zvyšování hospodárnosti a pro cestování po městě s přísnější legislativou na ochranu čistoty ovzduší. 

Seat Leon se představí s rúznými variantami alternativních pohonů

Seat Leon nabízí také techniku částečně hybridního pohonu (eTSI), která umožňuje kompaktnímu vozu ještě hospodárnější provoz. Systém, který se dodává ve spojení se zážehovými motory 1.0 TSI 81 kW/110 k a 1.5 TSI 110 kW/150 k (výhradně s převodovkou DSG a technologií shift-by-wire s elektronickým propojením mezi pákou voliče a převodovkou), kombinuje 48V techniku částečně hybridního pohonu se spalovacími jednotkami. Výsledná elektrifikace zvyšuje hospodárnost.

Seat Tarraco je pro značku Seat důležitým vozidlem, přičemž největší SUV v produktové řadě se i nadále těší vysoké poptávce zákazníků. Podle scénáře, který se již osvědčil u ostatních modelů v produktové řadě značky Seat, se zájemci o model Tarraco dočkali nyní další fáze jeho uvádění na trh, která se týká sportovnějšího stupně výbavy FR. Ten zvyšuje vylepšenou vnější a vnitřní výbavou přitažlivost oblíbeného modelu.

V případě exteriéru dostala nová verze modelu Tarraco dostupná od modelového roku 2021 (KT 30/2020) specifickou masku chladiče, širší kola, černé lemování jejich podběhů, tmavé podélné střešní nosiče a okenní lišty lakované společně s vnějšími zpětnými zrcátky odstínem šedá Cosmo. Záď modelu Tarraco FR zdobí nový sportovní spoiler, zadní svítilny v celé šířce vozu, exkluzivní difuzor, logo FR na víku zavazadlového prostoru a ručně psaný název Tarraco. Vzhled modelu Tarraco se stupněm výbavy FR umocňuje nový exkluzivní lak karoserie v odstínu červená Merlot. Celkový dojem završují na přání dodávaná dvacetipalcová kola FR z lehké slitiny (sériově se dodávají devatenáctipalcová broušená kola FR z lehké slitiny).

V interiéru nese nový sportovní volant logo FR. Kromě toho se Tarraco FR odlišuje od ostatních verzí této modelové řady také hliníkovými pedály, 9,2“ displejem informačního a zábavního systému a exkluzivními anatomicky tvarovanými sedadly s elektrickým nastavováním a pamětí pro uložení polohy.

Tarraco FR nabízí jízdní vlastnosti hodné automobilu s logem FR díky sportovnímu podvozku, což je další aspekt, jímž se nová verze liší od ostatních stupňů výbavy (Style a Xcellence).

Pohled do interiéru Seatu Tarraco FR

Na ženevském autosalonu bude veřejnosti poprvé představen první model Cupra Leon, který nabízí jako pětidveřový hatchback nebo Sportstourer progresivní dynamický design s velmi kvalitním interiérem, vysokou úroveň zážitků z jízdy a široké možnosti individualizace.

Cupra Leon však nejvíce lidí ohromí svými sportovními výkony a dynamikou. Zákazníci budou mít na výběr zážehové motory 2,0 litru ve výkonových stupních 245 k, 300 k nebo 310 k (výhradně ve verzi Sportstourer s pohonem všech kol 4Drive). Všechny verze jsou vybaveny elektronicky ovládanou převodovkou DSG s technologií shift-by-wire. A ve světě, který se neustále snaží minimalizovat vliv na životní prostředí, nabízí Cupra Leon poprvé vysokovýkonný externě nabíjitelný hybridní pohon, který dosahuje nejvyššího výkonu 245 k díky souhře spalovacího motoru a elektromotoru.

Také motoristický sport prochází zásadní proměnou a musí se přizpůsobovat rostoucím tlakům měnících se pravidel i postojů širší veřejnosti. Cupra se na této transformaci aktivně podílí vývojem prvního závodního cestovního vozu na světě s elektrickým pohonem.

Cupra e-Racer nabízí veškeré výhody výhradně elektrického pohonu. Čtyři elektromotory poskytují dohromady nejvyšší výkon 680 k a maximální točivý moment 960 N.m. Jejich napájení zajišťuje sada akumulátorů s kapacitou 65 kWh. Od roku 2021 se bude konat mistrovství elektricky poháněných cestovních vozů Pure ETCR s důrazem na odlišnost závodů elektromobilů a nadšení, které může tato technologie vyvolávat.

A tím zábava ještě nekončí. Cupra představí na ženevském autosalonu další krok ve svém růstovém plánu. Ve světové premiéře bude v Ženevě vystaven model Cupra Formentor, který byl jako první vůz vyvinut exkluzivně pro značku Cupra.

Komentáře ke článku