Přidáte se k nám?
Srážka s vlakem téměř vždy znamená smrt
Největší nešvary – vysoká rychlost a jízda na červenou
Podle údajů Drážní inspekce loni přišlo na železničních přejezdech o život 40 lidí a dalších 96 bylo zraněno. Počet dopravních nehod na kříženích silnice s kolejemi se vyšplhal na 398. Z nich sice jen 39 % představoval přímý střet motorového vozidla s vlakem, jenže 9 z 10 cestujících v automobilech ho nepřežilo.
Zarážející je, že jako nebezpečnější se jeví přejezdy se zabezpečovacím zařízením, než ty zcela nechráněné. „Častou příčinou je nedodržení povolené rychlosti a vjetí v době, kdy je stále v činnosti světelná signalizace červenými světly. Přípustná je maximálně padesátka, a to jen tehdy, kdy bliká bílá. Jinak je to třicítka. Pokud stojí u přejezdu značka Stop, dej přednost v jízdě, je řidič povinen zastavit a rozhlédnout se,“ připomněl plk. Mgr. Pavel Žíha, vedoucí Odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje.
Dopravní nehody na železničních přejezdech často končí tragicky
Jedno z preventivních opatření pro zajištění vyšší bezpečnosti bylo zavedeno v srpnu roku 2009. Jde o unikátní číselnou identifikaci na zadní straně výstražného kříže. Například v případě nepojízdného vozu, uvízlého v kolejišti mezi staženými závorami, je nutné, aby jeho šofér s uvedením tohoto kódu okamžitě varoval záchranáře na tísňové telefonní lince 112.
Komentáře ke článku