Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Picanto s automatizovanou manuální převodovkou

Picanto s automatizovanou manuální převodovkou

Tři nové motory včetně jednoho turba

Kia dokončila modernizaci svého nejmenšího modelu Picanto. Jeho uvedení na evropské trhy včetně České republiky je naplánováno na třetí čtvrtletí 2020.

Vnějškově se proměnily zejména verze GT-Line a X-Line. Maska chladiče používá jiné strukturované lemování. Přepracovány byly světlomety a LED světla se čtveřicí zdrojů. Odlišně jsou také uspořádána zadní LED sdružená světla a mlhovky dostaly štíhlejší tvar.

Uvnitř se zvětšila centrální navigační obrazovka. Nyní je osmipalcová a doplňuje ji menší 4,2" displej před řidičem. Na výběr jsou různé varianty čalounění sedadel a barevných akcentů ve dveřích, na přístrojové desce a kolem voliče převodovky. 

Picanto používá jako první Kia automatizovanou manuální převodovku

K pohonu slouží trojice zážehových jednotek – atmosférické 1.0 DPFI (67 k) a 1.2 DPFI (84 k) spolu s přeplňovaným agregátem 1.0 T-GDi (100 k). Picanto je prvním zástupcem značky, používajícím automatizovanou manuální převodovku (AMT). Je založena na pětistupňovém ručním ústrojí se spojkou a akčními členy řazení, které automatizují ovládání spojky a změny převodových stupňů.

Telematika Uvo zajišťuje nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně. 

Centrální displej na přístrojové desce je nyní osmipalcový

Ke zvýšení bezpečnosti přispívají kupříkladu autonomní nouzové brzdění (FCA) s rozpoznáváním vozidel a chodců, asistenty pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA) a pro rozjezd do kopce (HAC), podpora pro jízdu v pruzích (LKA), sledování únavy řidiče (DAW) nebo monitorování provozu za automobilem (RCCA).

Signalizace nouzového brzdění (ESS) samočinně rozbliká výstražná světla k upozornění vzadu jedoucího vozu v případě náhlého prudkého snížení rychlosti. Do základní výbavy rovněž náležejí stabilizační zařízení Kia (VSM), vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, kontrola brzdění v zatáčkách (CBC) a zajišťování směrové stability (SLS). Kabina může být opatřena až sedmi airbagy.

Komentáře ke článku