Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

V testu cyklistických přileb žádná nepropadla

V testu cyklistických přileb žádná nepropadla

Po nehodě je ji třeba vždy vyměnit

Německý autoklub ADAC za přispění našeho ÚAMK uskutečnil test deseti cyklistických přileb. Do výběru se dostaly výrobky v cenovém rozmezí od 20 do 80 eur.

Podrobeny byly prověrce odolnosti při nárazu (5,5 m/s) na plochu a rotační zkoušce (6,0 m/s při 45 °C). Zkoumaly se rovněž výdrž bradového popruhu, zajištění tepelné stálosti, snadnost manipulace, pohodlí při nošení nebo přítomnost zdraví škodlivých látek.

Významným kritériem se stala také hmotnost. Modely značek Alpina a Uvex zhotovené pomocí metody Inmold ji měly asi o 200 gramů menší než nejtěžší kus od Nutcase. Proto je zacházení s nimi snazší.

Ani jeden produkt vyloženě nezklamal. I při silném dopadu cyklisty na přilbu všechny vykázaly alespoň uspokojivý ochranný účinek. Zde ovšem stojí za připomenutí, že po nehodě je nutné přilbu přestat používat, i když se vizuálně zdá být v pořádku.

Pozitivem je i to, že v žádném ze vzorků nebyla nalezena jakákoliv škodlivá substance.

Na zlato dosáhl Uvex hlmt 4 cc. Jeho jediným nedostatkem je nižší viditelnost za tmy. Tu ovšem v odpovídajícím rozsahu nabídl jen celkově čtvrtý Nutcase Street Gen3.

Horšího hodnocení se dostalo Alpině Airtime, na níž se zlomilo připojení popruhu k přilbě. U Fischeru se odlepila při vyšší temperatuře vnější vrstva barevné fólie.

Komentáře ke článku