Přidáte se k nám?
Učiliště funguje ve Škodovce již skoro sto let
První žákovský vůz vznikl v sedmdesátých letech
Za několik týdnů představí studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto sedmý žákovský vůz. Půjde o model Scala v karosářském provedení spider. Pokud však zapátráme po kořenech této tradice, dostaneme se hluboko do minulosti.
Už ve dvacátých letech minulého století hledala automobilka způsob, jak nejlépe připravit budoucí pracovníky. V roce 1927 proto otevřela v Mladé Boleslavi svou vlastní učňovskou školu. Postupem doby přibývalo nabízených technických a řemeslných učebních oborů. Po roce 1970 již bylo dostupné i čtyřleté studium, zakončené maturitou.
Už před bezmála půlstoletím se rozhodli uční v Mladé Boleslavi postavit vlastní auto
Mnoho učňů absolvovalo praxi ve vlastním závodě. Navštěvovali také továrny na výrobu automobilů v jiných zemích střední a východní Evropy, například v tehdejší NDR. To vše se stalo popudem k tomu, že v roce 1975 začaly vznikat v dílnách učiliště čtyři prototypy Škody Buggy typ 736. Jeden z nich se dochoval až do současnosti a je součástí expozice Škoda Muzea.
Po delší pauze navázala na tento počin v roce 2014 konstrukce s názvem Citijet, dvoumístná verze Škody Citigo. Zatím posledním dovršeným projektem se stal loni pickup Mountiaq, vycházející z Kodiaqu.
Komentáře ke článku