Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Kristoffersson pošesté mistrem světa

Kristoffersson pošesté mistrem světa

MS v rallyekrosu – Hong Kong – sobota

Úvodní závod posledního podniku letošního rallyekrosového mistrovství světa v Hong Kongu rozhodl. Letošní suverén Johan Kristoffersson totiž definitivně potvrdil zisk svého šestého titulu. Švédovi k tomu stačila i šestá pozice, kterou obsadil kvůli technickým potížím ve finále. Vítězem se stal Kevin Hansen a přiblížil se tak k celkovému stříbru. Druhý skončil Niclas Grönholm a třetí Timo Scheider.

Kristofferssonova reakce na zisk titulu byla v cíli typicky seveřanská: „Zas tak moc nad tím nepřemýšlím. Obvykle mi to dochází až s nějakým odstupem, řekněme okolo Vánoc a Nového roku,“ uvedl čtyřiatřicetiletý jezdec.

Současně ho mrzela finálová technická závada. Před ní se totiž pohyboval na druhém místě a naháněl lídra Kevina Hansena.

„Mohl jsem ho porazit. Je smutné, když se objeví technické problémy. Škoda, že jsme divákům nemohli nabídnout opravdový souboj až do konce,“ litoval.

Letošním titulem Kristoffersson navázal na své předchozí úspěchy z let 2017, 2018, 2020, 2021 a 2022. Většinou slavil za volantem vozu Volkswagen Polo. Tak tomu více méně bylo i letos, ačkoli závěrečné dva podniky se kvůli vyšetřování požáru Lancií Delta z Lydden Hillu konají s auty Zeroid X1 třídy RX2e. Jedinou výjimku tak u Kristofferssona představuje rok 2021, kdy jezdil s Audi S1.

Johan Kristoffersson opět vylepšil svůj vlastní rekord. Foto: FIA

 

Hansen blíže ke stříbru



Pro Kevina Hansena šlo v sobotu o třetí výhru v kariéře. A nutno podotknout, že na ni dosáhl po ne zrovna krátké pauze. Své předchozí dva triumfy totiž zaznamenal v roce 2019 v Abú Zabí a poté také během sezony 2021 v Barceloně. Tehdy se ještě v nejvyšším patře této disciplíny závodilo s neelektrickými vozy kategorie Supercar.

„Místní trať je sice náročná, ale velice zábavná. Žádné kolo nikdy nebylo stejné jako to předchozí. Bylo proto zásadní zůstat soustředěný. Přesně takový ale má rallyekros být. Finále bylo skvělé, řekl bych, že to zatím byl můj nejlepší triumf,“ radoval se.

Na cestě za svým vítězstvím dokázal Hansen ovládnout kvalifikační rozjížďky i následné semifinálové klání. Smůlu si vybral ještě v době, kdy o nic zásadního nešlo. V kvalifikačním tréninku ho postihl defekt pneumatiky a do první rozjížďky se tak kvalifikoval jako poslední.

Kromě výsledku si pochvaloval rovněž atmosféru: „Je to tu zkrátka ohromné. Byl jsem vážně nadšený z toho, že v Hong Kongu pojedeme. Hodně jsem naléhal na to, aby se takový podnik konal a teď jsme přijeli na opravdu velkolepé místo. Je to tu opravdu úžasné. Diváci byli zkrátka neuvěřitelní. Bylo cítit, jak nás ženou dopředu,“ chválil místní příznivce.

Hansen se svým vítězstvím přiblížil k titulu vicemistra. Momentálně má náskok 13 bodů před Timem Scheiderem a Niclasem Grönholmem, kteří se v tuto chvíli dělí o třetí místo. A v neděli se bude hrát už jen o 23 bodů.

Kevin Hansen vyhrál svůj třetí závod kariéry. Foto: FIA



Právě Grönholm se Scheiderem dojeli ve finále za Hansenem. Zatímco Fin bral druhou příčku, dvojnásobný šampion DTM zaznamenal třetí pozici. Finálovou jízdu dokončili také čtvrtý Ole Christian Veiby a pátá Klara Anderssonová. Švédka překonala na cestě za tímto výsledkem i technické problémy ve druhé rozjížďce.

Za branami finále zůstali sedmý Patrick O´Donovan, osmý René Münnich, devátý Timmy Hansen a desátá Mikaela Ählin-Kottulinská. Pro O´Donovana a Ählin-Kottulinskou šlo mezi rallyekrosovou elitou o premiérový start. V případě švédské závodnice byl velmi komplikovaný. Ve druhé rozjížďce totiž havarovala a po kolizi nedokončila ani semifinále. Zde nedojel do cíle ani René Münnich.

Sobotní závod komplikovaly průtahy s dokončením některých stavebních prací. Kvůli tomu muselo dojít ke zredukování počtu rozjížděk ze tří na dvě. Kromě harmonogramu se zkracovala i dráha, která místo původně plánovaných 1 225 metrů nakonec měřila 800.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Kristoffersson Motorsport

 

Komentáře ke článku