Novinky

  • 26.06.2019 Bad Americké koncerny likvidují normální auta - další obětí GM bude od roku 2023 Camaro.

  • 24.06.2019 Neutral V roce 2020 má mít 26 % vozů taxi v Berlíně hybridní pohon.

  • 24.06.2019 Neutral Crossover Volkswagen T-Roc se bude od roku 2020 nabízet i s karoserií kabriolet.

Facebook Instagram

Mini Countryman

Mini Countryman

Představení trendy SUV

Poslední vydání SUV značky Mini má hodně společného s vozy sesterské značky BMW. Těží s toho především zákazník.

První jízdu s druhou generací „nafouklého“ Mini, která míří svými rozměry, pojetím i cenou mezi kompaktní SUV vozy, jsem absolvoval ještě před začátkem léta a musím říci, že největší z vozů Mini mě dost překvapil. Nabídkou vnitřního prostoru, zpracováním i jízdním projevem se totiž zase o něco více přiblížil na dosah třeba BMW X1, které koupíte za obdobnou částku kolem milionu korun. Základní cena přitom na českém trhu začíná na 664 300 korun.

Nová generace zase o trochu povyrostla, a pokud máte jen trochu představivosti, dá se říci, že pokud byste chtěli vzít celé původní třídveřové Mini ze šedesátých let, vešlo by se do interiéru pětidveřového Countrymanu. V suché řeči čísel tak ve srovnání s první generací novinka narostla o 200 milimetrů do délky a 30 mm do šířky, o 75 mm pak byl prodloužen i rozvor mezi nápravami.

  

Máme zde tak SUV o délce 4,3 m, které by mělo soupeřit ve střední třídě s celou řadou rivalů od Volkswagenu Golf až po Audi Q3. To chce ostatně značka doložit i objemem zavazadlového prostoru, jenž vůči předchůdci narostl o 220 litrů. Standardně tak nabízí 450 l, po sklopení zadních sedadel pak dokonce až 1309 l. Zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40, zároveň je můžete podélně posouvat až o třináct centimetrů. Mini se v rámci příplatkové výbavy rozhodlo nabídnout nejen elektrické ovládání pátých dveří, ale zároveň i flexibilní lavičku Picnic Bench, kterou je možné vyklopit ze zavazadlového prostoru a poskytnout tak místo dvěma lidem.

Nabídka verzí pro český trh startuje u modelu Cooper Countryman, který počítá s přeplňovanou tříválcovou patnáctistovkou, 136 koňmi a 220 Nm točivého momentu. O stupeň výše stojí Cooper S Countryman, jehož přední kola bude roztáčet dvoulitrový čtyřválec se 192 koňmi a 280 Nm. Kromě standardního šestistupňového manuálu bude pro tuto variantu k dispozici i osmistupňový automat, se kterým se sprint z klidu na stovku odehraje za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje dvoulitrový čtyřválec ve dvou výkonových verzích. Cooper D Countryman nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD Countryman pak 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom automat standardem, u slabšího modelu za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, který je založen na elektrické mezinápravové spojce.

 

 

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama