Novinky

  • 09.08.2021 Neutral Volkswagen představí na IAA v Mnichově SUV kupé ID.5 GTX

  • 06.05.2021 Good Magistrát hl. m. Prahy oznámil záměr odstranit 1 800 informačních a směrových tabulí za účelem omezit vizuální smog

  • 21.04.2021 Neutral Světovým autem roku 2021 se stal Volkswagen ID.4

Facebook Instagram

Futuristický elektrický crossover bZ4X

Futuristický elektrický crossover bZ4X

Toyota startuje svoji elektrickou budoucnost

Toyota se pouští jako jedna z posledních velkých automobilek do produkce vozů s čistě elektrickým pohonem. Japonská automobilka doposud sázela pouze na hybridní, plug-in hybridní a vodíkové modely. S odhalením konceptu bZ4X se však situace mění a Toyota plánuje postupně uvést na trh ucelenou modelovou řadu bZ, která bude čítat 7 vozů, jenž do roku 2025 doplní dalších 8 elektromobilů, včetně pickupů.

Řada bZ bude elektrickou alternativou k vozům RAV4, se kterými má i obdobné rozměry. Platformu Toyota vyvinula společně se Subaru a bude tak využívat know-how pohonu všech kol. Nicméně další podrobnosti o hnacím ústrojí zůstávají do značné míry pod pokličkou.

Toyota nezveřejnila žádná čísla o výkonu ani dojezdu. Očekáváme, že bZ4X bude mít dojezd 400 až 450 km, což je srovnatelné s ostatními konkurenty jako Hyundai Ioniq 5 nebo Volkswagen ID4.

 

Dlouhý rozvor a krátké převisy dodávají vozu výrazné proporce. Zepředu zaujmou sportovní linie a spodní větrací otvory, zatímco čelo bez masky chladiče jednoznačně identifikuje, že se jedná o elektromobil. Tenké světlomety jsou lemovány černým lesklým lemem, který se rozšiřuje až k podběhům kol a dodává bZ4X drsný, ale futuristický vzhled. Moderní profil auta podtrhují linie, které jakoby tečou zpět pod karoserii, zatímco vysoká linie boků a zadní spoiler dodávají vozu nádech sportovního designu. Zadní světla jsou spojena tenkým LED páskem, což evokuje příbuznost k Lexusu UX.

Když už mluvíme o Lexusu, bZ4X vypadá celkově spíše právě jako Lexus než klasická Toyota, protože jeho design elegantně kombinuje luxusní linie karoserie se sportovními detaily.

Stejně jako exteriér i uvnitř působí vůz luxusně a moderně. Na první pohled poznáte rozdíl od jakéhokoli interiéru Toyoty, který jste kdy viděli. Kapacitní tlačítka ovládání, klimatizace a velká obrazovka infotainmentu pomáhají s tímto prvotřídním vzhledem, ale také prémiová šedá látka, která pokrývá palubní desku a dotváří elegantní tříbarevný interiér. Menší displej se stará o zobrazování údajů příslušejících přístrojové desce a je umístěn přímo před řidičem. Hlavní displej je mnohem větší a je usazen standardně přesně v polovině interiéru, kde slouží k ovládání infotainmentu a ostatních prvků jako je klimatizace, rekuperace nebo dobíjení.

Zajímavý je otočný volič převodů nahrazující tradiční řadicí páku. Je umístěn uprostřed středové konzole a mírně vystupuje nad úroveň ostatních ovládacích prvků.

Zadní sedadla jsou nadstandardně prostorná a cestující mají i díky rovné podlaze komfortní posez. V závislosti na druhu čalounění jsou zde k dispozici USB porty, vyhrazené větrací otvory a vyhřívaná sedadla.

Malé okno umístěné na C-sloupku nabízí cestujícím na zadním sedadle příjemné perirerní vidění, ale především výrazně pomáhá viditelnosti řidiče směrem ven z vozu.

 

Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept

 

 

Komentáře ke článku