Přidáte se k nám?
Jak nepřijít o jízdní kolo
Test jejich nosičů na automobilech
Ne neobvyklá situace – na silnici se povaluje jízdní kolo a ohrožuje ostatní účastníky provozu. Nezapomněl ho roztržitý cyklista, ale spadlo z nosiče na automobilu.
Vyrazit s bicyklem na autě na kratší i delší dovolenou je stále více převládajícím trendem posledních let. Už málokdo ho ale převáží klasicky připevněný na střeše. Manipulace s ním je obtížná, navíc hrozí nebezpečí poškození laku karoserie. Velkému boomu se proto těší speciální držáky, které lze vcelku snadno namontovat na záď vozu. Kola jsou zde lépe chráněna, není třeba je zvedat do výšky a jejich upevnění bývá velmi snadné.
Jenže tam, kde je poptávka, vynořují se i výrobci, jimž více než o kvalitu jde o vlastní profit. Bojují tím, co zejména na českého zákazníka pořád platí – nízkou cenou. Společnost Dekra společně s časopisem Autobild podrobily zkoumání celkem sedm těchto produktů. A zkušební komisaři se při jejich koupi na portálu Amazon nestačili divit, protože cenové rozpětí sahalo od 39 po 703 eur!
Bohužel se opět ukázalo, že za málo peněz bývá málo muziky. Nejlacinější kousek s označením Pro Plus Universal hanebně propadl. Stačil prudší vyhýbací manévr a zařízení z příliš tenkého plechu se zbortilo. Kola po pár stovkách metrů skončila na vozovce. Není divu, že tento „pomocník“ nezískal ani jednu hvězdičku z pěti.
Ostatní dopadly podstatně lépe. Minimum v jejich případě bylo tři a půl hvězdičky (Eufab Poker-F). Zbytek testovaných držáků již vykazoval špičkové parametry. Od pátého po první místo se seřadily Atera Strada Vario, I-Racks Ufo 2+, Westfalia Bikelander (nejlepší z hlediska poměru výkon/cena), Thule Easyfold XT a Uebler i21. Vítěz byl k dostání za 595 eur a jako jediný obdržel maximální počet hvězdiček. Posuzovatele přesvědčil kompaktností, jednoduchou obsluhou a hlavně pevností.
Vítězem testu se stal nosič Uebler i21
Komentáře ke článku