Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Registrace nových vozidel poklesly

Registrace nových vozidel poklesly

Průměrné emise CO2 neklesají

V období od ledna do června 2018 bylo v ČR registrováno celkem 143 784 nových osobních automobilů, 91 621 ojetých osobních automobilů a 9811 lehkých užitkových vozidel. Za stejné období loňského roku to bylo 144 451 nových osobních automobilů, 83 430 ojetých osobních automobilů a 9292 lehkých užitkových vozidel.

Celkově registrace nových osobních vozů tedy klesly oproti loňskému roku o 667 vozidel (o 0,46 %). V červnu klesly meziročně o 2,64 %. Naopak registrace dovážených ojetých osobních automobilů vzrostly o 9,8 %, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 51,35 %. Mezi novými osobními automobily činil podíl firemních 71,8 % a privátních 28,2 %. Vloni činil tento poměr 75 % ku 25 %.

Z hlediska paliva u osobních aut vede benzin s 65,39 % (94 016 vozidel), na druhém místě je nafta s 31,68 % (45 555 vozidel). Vloni byl na prvním místě benzin s 57,26 % a na druhém nafta s 39,17 %.

Hybridních osobních vozů bylo registrováno 1813 (vloni to bylo 1343 vozidel), z toho plug-in hybridů 151. Bivalentní pohon benzin + CNG má 1187 vozidel, benzin + LPG 527 (vloni 614 vozů) a jen CNG (tzn. dojezd na CNG je větší než na benzin) 214. Celkem tedy bylo registrováno 1401 vozidel na CNG, zatímco vloni to bylo 1466. Elektrický pohon mělo 267 vozidel (vloni to bylo 149), což představuje 0,37 % z celkového počtu registrací. Celkový podíl alternativních pohonů je 2,93 %, z toho 0,98 % CNG.

Odklon od malých vznětových motorů znamená, že průměrná hodnota emisí CO2 vzrostla na 126 g/km z loňských 125 g/km, přičemž u vozidel na benzin to bylo 124 g/km (v roce 2017 125 g/km) al na naftu 129 g/km (vloni 125 g/km). Tato hodnota patří k nejvyšším v EU.

Pohon všech kol mělo 25 217 vozidel, což představuje 17,5 %. V roce 2017 to bylo 25 536 vozidel, tedy 17,6 %. Také tento podíl je jedním z nejvyšších v EU.

Největší nárůst mezi velkoobjemovými značkami vykázaly Suzuki (+62,3 %), Mini (+37,4 %), Peugeot (+22,9 %), Citroën (+19,4 %) a Subaru (+18,7 %). Naopak největší propad najdeme u Audi (-40,1 %), Fiatu (-39,4 %), Opelu (-19,6 %) a Mercedesu-Benz (-17,0 %).

Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s 41 364 registrovanými vozy (28,77 %), na druhém je nižší střední třída s 29 264 vozidly (20,35 %).

Podle karoserie jsou na prvním místě SUV s 28,77 %, na druhém pak kombi s 24,66 %. Následují hatchback/liftback - 16,73 %, MPV - 12,13 % a sedany - 11,07 %.

Registrace nových lehkých užitkových vozů v období 1-6/2018 vzrostly oproti loňsku o 5,59 % (o 519 vozidel), ale v červnu klesly meziročně o 3,95 %.

Z hlediska paliva vede nafta s 89,46 % (v roce 2017 to bylo 91,2 %), na druhém místě je benzin s 6,28 % (v roce 2017 4,67 %). Vozidel na CNG a na benzín+CNG bylo 116, zatímco vloni 128, a elektrický pohon mělo devět vozidel proti loňským šesti. Celkové emise CO2 klesly na 173 g/km z loňských 175 g/km.

Komentáře ke článku