Novinky

  • 19.01.2021 Neutral Průměrná cena povinného ručení v ČR klesla v prosinci meziročně o 953 Kč na 6702 Kč

  • 14.01.2021 Neutral Litr benzinu se v ČR prodává v průměru za 27,92 Kč, litr nafty za 27,23 Kč

  • 11.01.2021 Neutral Šéf Tesly Elon Musk se podle agentury Bloomberg stal nejbohatším člověkem na světě

Facebook Instagram

Klasika z náhradních dílů

Klasika z náhradních dílů

Porsche Classic vyrobilo legendární model 911 Turbo

Oddělení Porsche Classic vyrobilo poslední model 911 Turbo se vzduchem chlazeným motorem jako atraktivní sběratelský kousek - 20 let po ukončení jeho sériové výroby. Porsche 911 Turbo řady 993 vzniklo s využitím originálního skeletu karoserie. Při stavbě bylo využito více než 6500 originálních dílů, které Porsche Classic nabízí jen pro vozidla typu 993 (kompletní nabídka oddělení pro klasická vozidla zahrnuje přibližně 52 000 položek pro opravy a renovace různých vozů Porsche).

Porsche 911 Turbo Classic

Výroba unikátního automobilu trvala celkem jeden a půl roku. Skelet karoserie nejprve absolvoval stejný proces nanášení ochrany proti korozi a laku jako současná sériově vyráběná vozidla. Následně vznikl v renovační dílně Porsche sběratelský kousek, který smontovali a optimálně nastavili odborníci oddělení Porsche Classic. Do zádě uložili zcela nový motor 3,6 litru se dvěma turbodmychadly v tehdy nejvyšší výkonové verzi s 331 kW (450 k). Ze sortimentu originálních dílů pocházejí rovněž mechanická převodovka a pohon všech kol. Vnější a vnitřní výbava byly sestaveny ve spolupráci s odborníky manufaktury Porsche Exclusive, v jejichž režii vzniklo 500 vozidel limitované edice 911 Turbo S Exclusive Series typu 991. 

Stejně výjimečný jako jeho vznik je i vzhled auta. Klasický automobil se zlatožlutým metalickým lakem je inspirován designem modelu 911 Turbo S Exclusive Series řady 991. Černá kola zdobí zlatožluté stylistické linie. Rovněž sedadla a interiér jsou černé se zlatožlutými ozdobnými prvky. Karoserie má charakteristické boční otvory pro přívod vzduchu z typu 993 Turbo S, které se v roce 1998 dodávaly na přání i pro model 911 Turbo.

Nově postavený klasický sportovní vůz o výkonu 331 kW (450 k) bude mít světovou premiéru 27. září 2018 na akci Porsche Rennsport Reunion na okruhu Laguna Seca v Kalifornii. Poté bude 27. října 2018 vydražen a výtěžek bude věnován veřejně prospěšné nadaci Ferry Porsche Stiftung.

Project Gold je příspěvkem oddělení Porsche Classic k oslavám 70 let sportovních vozů Porsche. Při příležitosti tohoto jubilea a nadcházejícího uvedení prvního čistě elektricky poháněného sportovního vozu Porsche Taycan se zrodil nápad vyrobit zcela nové vozidlo na základě existujícího originálního skeletu karoserie typu 993.

Typ 993 je dodnes velmi žádaným automobilem s mimořádně vyzrálou a spolehlivou technikou. Varianta Turbo byla poprvé vybavena motorem přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Příď je nižší než u předchůdců, což umožnil přechod od kruhových na polyelipsoidní světlomety. Další inovací verze Turbo s pohonem všech kol byly v automobilové konstrukci poprvé použity ráfky z lehké slitiny s dutými paprsky. Verze 911 Turbo S, jejíž agregát poskytovat výkon zvýšený na 450 k, bylo vyrobeno pouhých 345 exemplářů.

Porsche 911 Turbo Classic

 

Komentáře ke článku