Přidáte se k nám?
Barum Polaris 5
Nová generace nejžádanější zimní pneumatiky v ČR
Barum, nejrozšířenější značka pneumatik na českém trhu, si ke svým 70. narozeninám nadělila novou zimní pneumatiku Polaris 5. Jde o nástupce modelu Polaris 3, v posledních letech nejprodávanější zimní pneumatiky u nás.
Podle výsledků průzkumu společnosti Continental Barum, provedeném v roce 2016 v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Liberci, Olomouci, Českých Budějovicích a ve Zlíně, používalo pneumatiky Barum Polaris 3 16 % vozidel. Sedmkrát v řadě se pneumatika Barum Polaris 3 stala i nejvyhledávanějším a nejprodávanějším zimním pláštěm na webu Heureka.cz.
Nyní přichází na trh její nástupce Polaris 5. Při jeho vývoji byl kladen důraz zejména na kilometrový výkon. Novinka ztělesňuje primární heslo značky: Chytrá volba. Nabízí ještě lepší, vyvážené jízdní vlastnosti na všech typech povrchů. Je robustní a s novým designem bočnice, konstruovaným s ohledem na odolnost proti poškození například při kontaktu s obrubníkem. Inovativní konstrukce zajišťuje nízký valivý odpor a tím i nižší spotřebu paliva. V neposlední řadě láká i její dostupná cena.
Pneumatiky Barum Polaris 5 jsou k dostání pro klasické osobní vozy i pro SUV (Polaris 5 SUV, ovšem toto označení se na bočnici pneumatiky neobjevuje). Rozpětí nabízených rozměrů pokrývá 91 % trhu pneumatik pro osobní vozy a 52 % SUV, což dohromady činí 89 %. V nabídce budou pro třináctipalcové ráfky nejmenších aut i pro devatenáctipalcová kola velkých SUV. Šířka pneumatik pokrývá rozsah od 145 do 255 mm. Nejoblíbenějšími rozměry budou podle dlouhodobých statistik 205/55 R 16 a 195/65 R 15, určené mimo jiné pro vozy nižší střední třídy (Škoda Octavia nebo Volkswagen Golf).
Kromě nové zimní pneumatiky Polaris 5 je nabídce značky Barum pro osobní a lehká užitková vozidla také celoroční plášť Quartaris 5. Ten byl rovněž uveden letos. Jde o řešení vhodné pro městský provoz, pro nějž není typická jízda po zasněženém povrchu nebo vysoký roční kilometrový proběh.
Při vývoji nových pneumatik se inženýři zaměřili na vylepšení jízdních vlastností na sněhu, aniž by tím negativně ovlivnili jejich vyvážený výkon na suchu i mokru. Správné chování pneumatiky na sněhu, mokru i suchu má na svědomí třídrážkový dezén s dvojicí tuhých středních bloků a řadou inovativních trakčních zářezů v obvodových drážkách. Adhezi na všech typech povrchů dále zvyšuje koncept multifunkčních lamel. Boční vedení na sněhu zlepšuje unikátní profil střední části dezénu.
Na mokru se uplatní kombinace rovnoměrně rozložených obvodových a optimálního profilu příčných drážek. Obojí urychluje odvod vody z kontaktní stopy. Kontakt s mokrou vozovkou zlepšují dodatečné zářezy v ramenní oblasti pláště.
Jízdní komfort zvyšuje optimalizovaná sekvence rozložení bloků (nejsou stejně velké na pravé a levé straně) uprostřed běhounu. Výsledkem je nižší hlučnost, což se pozitivně projeví hlavně při dlouhých cestách, kdy monotónní zvuk pneumatik působí únavu řidiče.
Nový vzhled bočnice v budoucnu identifikuje další modely značky. Jeho podobu určují vyvážené rozměry loga, označení modelu a rozměru. Tyto základní a další povinné grafické prvky doplňuje vzor sněhových vloček.
Komentáře ke článku