Novinky

  • 18.11.2018 Neutral Závod WEC na 6 h v Šanghaji vyhrála posádka Conway, López, Kobajaši v Toyotě

  • 18.11.2018 Neutral Toyota získala poprvé od roku 1999 mezi konstruktéry titul mistra světa v rallye

  • 16.11.2018 Neutral Závody formule W, určené jen pro ženy, budou doprovodným programem DTM.

Facebook Instagram

Dodge Super Charger Concept

Dodge Super Charger Concept

Mopar instaloval motor o 1000 k do auta z roku 1968

Na světě jsou ještě lidé, kteří vyznávají filozofii „objem ničím nenahradíš“ a „výkon nade vše“. V těchto dnech je najdeme především v Las Vegas na veletrhu SEMA 2018. Společnost Mopar, která se zabývá vylepšováním vozidel koncernu FCA, pro ně vrací k životu sedmilitrový motor V8 v nové podobě s přeplňováním, nazvaný Hellephant. Tímto zvláštním jménem připomíná legendární motor 426 Hemi. Ten měl premiéru v závodech NASCAR v Daytoně roku 1964 ve voze Plymouth Belvedere. Své soupeře drtil takovým způsobem, že si vysloužil přezdívku Elephant a vedení NASCAR jeho použití v závodech brzy zakázalo.

Mopar Dodge Super Charger

Mopar je pověstný neutuchající snahou zvyšovat výkon motorů V8 z produkce Chrysleru. U Hellephantu už výkon dosáhl čtyřmístnou hodnotu - 1000 k (735 kW) - a k tomu přidává největší točivý moment 1288 N.m! Nový motor (oficiálně se jmenuje 426 Supercharged Crate Hemi) bude uveden na trh na jaře příštího roku. Od klasické jednotky Hellcat, která má litinový blok válců, se liší hliníkovým blokem.

Mopar Dodge Super Charger

V Las Vegas Mopar motor předvedl originálním způsobem - v konceptu Super Charger, který byl postaven na bázi nejobdivovanějšího amerického sportovního vozu kategorie Muscle Car Dodge Chargeru z roku 1968! To je auto, které si získalo příznivce díky filmu Bullitův případ (zapomeňte na Bullitův Mustang - po uvedení filmu v roce 1969 motorističtí nadšenci nevyrazili k dealerům Fordu, ale vzali útokem prodejny Dodge).

Mopar Dodge Super Charger

Vzadu originál 1968 Dodge Charger, vpředu Dodge Super Charger Concept od firmy Mopar

V rukou techniků Moparu Charger 1968 doznal mnoha úprav, nad nimiž se příznivcům automobilové klasiky protočí panenky. Světlomety jsou LED, díly karoserie z plastů a skelného laminátu, přední kapota byla převzata z Dodge Challenger SRT Demon, podvozek byl snížen vpředu o 6,5 cm a vzadu o 9 cm a ve dvacetipalcových kolech jsou šestipístkové brzdy Brembo. Na zádi dokonce najdeme dvojité výfuky z Alfy Romeo Stelvio! V interiéru se nacházejí volant a sedadla z Viperu, vestavěný ochranný oblouk a čtyřbodové bezpečnostní pásy Sabelt.

Mopar Dodge Super Charger
Mopar Dodge Super Charger
Mopar Dodge Super Charger

Komentáře ke článku

reklama
reklama