Přidáte se k nám?
Klasika v plamenech
Požár v Kalifornii zničil sběratelský unikát
Rozsáhlý požár v Kalifornii zničil mnoha lidem domovy a způsobil obrovské škody na majetku. V Malibu mu padla za oběť unikátní sbírka klasických vozidel Garyho a Diane Cervenych. Mezi více než třicítkou jedinečných automobilů byly i závodní automobily z 50. let včetně několika tzv. roadsterů, tedy monopostů s motory Offenhauser umístěnými vpředu, které tehdy kralovaly v 500 mílích v Indianapolisu.
V Cervenyho sbírce byl také jeden naprostý unikát - aerodynamický prototyp Norman Timbs Special. Inženýr Norman E. Timbs v roce 1948 postavil jedinečný automobil, jehož originální tvary byly inspirovány německými závodními vozy Auto Union v rekordní úpravě s aerodynamickou karoserií. Stavba Timbsovi zabrala dva roky a přišla ho na 10 000 dolarů, přičemž 8000 vyplatil Emilu Deidtovi za ruční vyrobení karoserie z hliníku. Nosnou strukturu tvořil rám ze čtyřpalcových trubek (tzn. průměr 10 cm). Za zády jezdce byl řadový osmiválec Buick 5,2 l. Brzdy, řízení a další mechanické díly byly použity z vozu Mercury. Auto mělo na tu dobu nezvykle dlouhý rozvor náprav 297 cm a dělku 548 cm.
Timbs i Deidt patřili mezi významné osobnosti závodu v Indianapolisu. Timbs se podílel na stavbě úspěšných vozů Blue Crown Special (ty stavěl Luigi Lesovsky) a Emil Deidt vyráběl vlastní šasi pro motory Offenhauser (v roce 1950 Bill Holland získal s jeho vozem 6 bodů v 1. ročníku mistrovství světa F1 za druhé místo v Indy).
Norman Timbs Special ještě v polovině 50. let používal Jim Davis v kalifornském Manhattan Beach. V roce 2002 byl vrak tohoto automobilu s takřka nepoškozenou karoserií objeven v poušti a v aukci jej za 17 600 dolarů získal Gary Cerveny. Po mistrovském zrestaurování získal ocenění jako nejlepší otevřený automobil na Amelia Island Concours.
Komentáře ke článku