Novinky

  • 16.12.2018 Good Jacques Villeneuve pojede NASCAR Euro Series 2018, takže by měl startovat i v Mostě.

  • 15.12.2018 Bad Policie v Illinois na základě záznamů na YouTube zatkla pět mužů za nelegální závody.

  • 14.12.2018 Good Seat v Martorellu po 25 letech překročil hranici 10 milionů vyrobených aut.

Facebook Instagram

Mazda 3 pro rok 2019 se představí na autosalonu v Los Angeles

Mazda 3 pro rok 2019 se představí na autosalonu v Los Angeles

Světová premiéra čtvrté generace kompaktního vozu se uskuteční 30. listopadu

Designový jazyk Kodo, který automobilka Mazda tak úspěšně v posledních letech používá a který k její značce přitahuje stále více zákazníků, nemine logicky ani zcela novou Mazdu 3 s pořadovým číslem IV a interním označením BP.

Oficiální podobu tohoto přibližně 4,4 metru dlouhého kompaktu zatím ještě neznáme, nicméně první teasery už jsou na světě, a nám se podařilo jeden takový získat. Je na něm krásně vidět budoucí Mazda 3, jak už velmi pravděpodobně bude vypadat. Z dosavadních informací víme, že automobil dostane zcela novou platformu, viděli jsme už i interiér – v tomto směru také čekejte velké změny, zejména v oblasti přístrojového štítu a středové konzoly.

Přední maska bude sladěná s aktuální generací vozů Mazda 6 a CX-5. A co příznivce Mazdy 3 potěší asi nejvíce - Japonci konečně pochopili, kam patří RZ. V kabině nebude mimo jiné chybět head-up displej, který podobně jako v Mazdě 6 promítne údaje na čelní sklo. Ke slovu přijde i řada bezpečnostních systémů, mimo jiné Front Cross Traffic Alert podobně jako u značky Lexus. A podle zákulisních informací i nová generace infotainmentu MZD Connect 2.0.

Mazda rozhodně nezanevře na sportovní jízdní vlastnosti, ostatně její řízení a řazení patří mezi nejlepší na světě. A v žádném případě se nevzdá své přenádherné červené metalízy Red Soul Crystal s kódovým označením 46V a třívrstvým hloubkovým lakem, za který si ale také nechá řádně zaplatit.

Pod kapotu určitě zavítá osvědčený atmosférický zážehový dvoulitr řady Skyactiv-G, který i bez jakýchkoliv potřeb částicového filtru plní nejpřísnější emisní normu Euro 6 Temp. Místo tam jistojistě najde i turbodiesel Skyactiv-D (nejspíše 1,8 l/85 kW), ten však takovým kasovním tahákem určitě nebude. Na co by však potenciální kupci mohli slyšet, bude zcela nový agregát Skyactiv-X, který v sobě kombinuje přednosti benzinu a dieselu. Kompresorem přeplňovaný dvoulitrový motor o výkonu 132 kW a točivém momentu 230 N.m totiž dokáže směs zapálit nejen od klasické svíčky, ale také její vysokou kompresí. Palivo se tedy pod tlakem samo vznítí, jako je tomu u naftového motoru. Ve výsledku by tak tento agregát měl být vysoce účinný a velmi úsporný - spotřeba v porovnání se soudobým zážehovým dvoulitrem Skyactiv-G by měla klesnout o 20 až 30 %.

Mazda 3 čtvrté generace se začne prodávat ihned po světové premiéře, do Evropy se však dostane až v průběhu roku 2019.

Foto: Car and Driver

 

 

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama