Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Peugeot chystá ostrou verzi sedanu GT

Peugeot chystá ostrou verzi sedanu GT

Budoucnost jeho sportovních vozů vypadá růžově

Francouzský výrobce automobilů právě oznámil, že pro rok 2020 chystá celou řadu sportovně založených modelů, které bude pohánět plug-in hybridní ústrojí. Vozy se budou vyvíjet ve spolupráci se závodní divizí Peugeot Motorsport. Tento krok se má stát strategickým bodem při cestě k elektrické flotile vozů, kterou chce mít Peugeot do roku 2023. Jako malou ochutnávku si automobilka připravila koncept s názvem 508 Peugeot Sport Engineering, který přivezou obecenstvu ukázat na autosalon do Ženevy.

Koncept vychází ze žhavé novinky, modelu 508. Výchozí model je sám o sobě předokolka. Divize motorsportu však přidala na každou nápravu elektromotor a vůz má tak náhle pohon všech kol. Spalovací motor zůstal vpředu. Díky elektrickému dopingu však nyní dává rovných 300 koní. Elektromotor na zadní nápravě jich pak přidává dalších 200. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Elektromotory si berou energii z 11,8 kWh baterie a jsou schopny vůz pohánět na čistou elektřinu na vzdálenost 50 kilometrů. Změny však nejsou jen pod kapotou. Sportovní divize si pohrála i s aerodynamikou, což vyústilo v agresivnější karoserii. Vzadu se navíc nachází difuzor, aby mohl vůz vyvinout větší přítlačnou sílu. 

Sportovní duch se odrazil i v kabině. Skořepinová sedadla jsou potažená alcantarou, stejně jako některé povrchy interiéru. K tomu se přidává i sportovní volant a vše má kontrastní zelené prošívání. Vůz by však neměl nic ztratit z komfortu na palubě. Najdeme zde pořád digitální přístrojový štít a desetipalcový infotainment. Zatím není jisté, v jaké formě se tyto vozy budou prodávat. Pokud by se ale produkční vůz od tohoto konceptu moc nelišil, rozhodně bychom to uvítali. Více se dozvíme až na ženevském autosalonu, který začíná 5. března. 

Komentáře ke článku