Hledáme nové autory
Přidáte se k nám?
Nejnovější podoba pickupu utáhne ještě těžší přívěsy než dosud
GMC Sierra Heavy Duty ve verzi pro modelový rok 2020 nejen utáhne víc než dosud, ale nabízí i jedinečné vybavení pro manévrování s přívěsem. Systém ProGrade Trailering je vybaven neméně než 15 kamerami včetně poprvé použitého virtuálního pohledu skrz přívěs. Navíc zahrnuje i mnoho dalších systémů, například Trailering App s testem osvětlení přívěsu, diagnostikou elektroniky, sledováním tlaku v pneumatikách a teploty, připomínkou termínů údržby nebo záznamníkem odjezdů.
Pro plné využití všech předností tohoto vozu je dostupný inteligentní přívěs navržený pro integraci řídicího systému iN∙Command od společnosti ASA Electronics, umožňující monitorovat a ovládat vybrané funkce přes mobilní aplikaci myGMC.
K dispozici je i obří diagonální patnáctipalcový head-up displej, který nabízí užitečné informace o trase, včetně rychlosti vozidla, navigačních dat a zobrazení sklonu pro jízdu po silnici. Dostupná je i náhrada zpětného zrcátka kamerou.
Úplně nová je jedenáctistupňová automatická převodovka Allison, spojená s legendárním turbodieselem 6,6 Duramax s výkonem 328 kW (445 k) a točivým momentem 1134 N.m. To jsou dostatečné parametry, aby Sierra HD zvládla přívěs s hmotností 13,6 t (!). Podle předpokládané zátěže lze volit vzadu jednoduchá kola nebo dvoumontáž.
Pro zájemce o jízdu v těžším terénu je připravena verze AT4, která má kromě úprav vnější podoby, spojených s lepší ochranou karoserie a podvozku, i jiné nastavení pérování, zadní diferenciál Eaton s uzávěrkou, osmnáctipalcová kola se speciálními pneumatikami Michelin, doplňkové systémy usnadňující jízdu mimo zpevněnou vozovku nebo sklonoměr a sledování situace kolem vozu HD Surround Vision.
GMC Sierra HD se vyrábí ve Flintu ve státě Michigan. Jak je patrné z parametrů tohoto vozu, s jeho exportem do Evropy se nepočítá.
Komentáře ke článku