Novinky

  • 20.07.2019 Bad Autonomní minibus ve Vídni srazil a lehce zranil chodkyni.

  • 20.07.2019 Neutral Toyota a největší výrobce elektromobilů na světě čínský BYD se dohodli na spolupráci.

  • 16.07.2019 Neutral V prvním pololetí Německo předstihlo v prodeji elektromobilů a plug-in hybridů Norsko.

Facebook Instagram

Testování Porsche Taycan jde do poslední fáze

Testování Porsche Taycan jde do poslední fáze

První čistě elektricky poháněný sportovní vůz dokončuje zkušební jízdy

U Porsche musejí elektricky poháněná auta projít stejně přísným testovacím programem jako sportovní automobily se spalovacími motory. Kromě vynikajícího výkonu to znamená prokázat vhodnost pro každodenní použití za každého počasí. Zvláště se to týká náročných funkcí, jakými jsou nabíjení akumulátoru nebo regulace teploty hnacího ústrojí a interiéru za extrémních povětrnostních podmínek. Mezi další typické vývojové cíle Porsche patří výkonnost při jízdě na okruhu, opakované zrychlení a také dojezd vhodný pro každodenní použití.

Porsche Taycan testy

Ve Skandinávii, jen několik kilometrů od polárního kruhu, Taycan dokazuje svůj potenciál z hlediska dynamiky jízdy na sněhu a ledu. Inženýři Porsche současně využívají léto na jižní polokouli - v Jižní Africe realizují výkonnostní testy a prověřují jejich reprodukovatelnost. V Dubaji vozy absolvují vytrvalostní jízdy za horka a testuje se nabíjení akumulátorů v extrémních podmínkách. Celkem 30 zemí po celém světě, v nichž se tyto komplexní testy uskutečňují, poskytuje teploty v rozmezí od -35 °C do +50 °C.

Porsche Taycan testy

„Po počátcích počítačových simulacích a rozsáhlých zkoumáních na zkušebních simulátorech jsme nyní dospěli do konečné fáze tohoto náročného testovacího programu. Než bude Taycan na konci roku uveden na trh, budeme mít po celém světě najeto přibližně šest milionů kilometrů. Už teď jsme se současným stavem vozidel velmi spokojeni. Taycan bude opravdovým Porsche,“ uvedl viceprezident pro tuto modelovou řadu Stefan Weckbach.

Jízdní zkoušky vycházely z fáze testování na digitálních prototypech. Počítače se využívají k návrhu karoserie, pohonu, podvozku, elektroniky i celkového vozidla a k simulaci jejich funkcí včetně toho, jak spolupracují. Virtuální prototypy Taycanu absolvovaly více než 10 milionů digitálních kilometrů.

Porsche Taycan testy

Vývojoví inženýři už v raném stádiu absolvovali jízdu s Taycanem na simulátoru na Severní smyčce Nürburgringu. V průběhu tohoto procesu se zaměřili na řízení toků elektrické energie.

Porsche Taycan bude představeno v září a na trh uvedeno na konci roku. Po celém světě už je registrováno více než 20 000 vážných potenciálních kupců, kteří složili zálohu.

Taycan bude dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s. Jeho dojezd bude více než 500 kilometrů podle NEDC. Používá lithio-ionový akumulátor a elektrický obvod pracující s napětím 800 V.

Porsche Taycan testy

Fakta z testování Porsche Taycan
Celková absolvovaná vzdálenost: přibližně šest milionů kilometrů, z toho dva miliony kilometrů vytrvalostních testů
Země: celkem 30, včetně USA, Číny, Spojených arabských emirátů a Finska
Teploty: od -35 °C do +50 °C
Vlhkost vzduchu: 20 % až 100 %
Nadmořská výška: od 85. po 3000 metrů nad mořem
Nabíjecí cykly: více než 100 000 pomocí různých technologií nabíjení po celém světě
Vývojový tým: kolem 1000 zkušebních řidičů, techniků a inženýrů

 

 

 

Komentáře ke článku