Přidáte se k nám?
Nová éra pro BMW řady 1
Třetí generace prémiového kompaktního modelu má pohon předních kol.
Třetí generace BMW řady 1 se veřejnosti poprvé představí 25. - 27. června 2019 na nové prezentační platformě BMW Group #NEXTGen v budově BMW Welt v Mnichově. Výstavní premiéru si nové BMW řady 1 odbude v září 2019 na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Celosvětový prodej začne 28. září 2019.
Příjezd zcela nového BMW řady 1 předznamenává začátek nové éry. Třetí generace úspěšného modelu vychází z nové architektury s pohonem předních kol od BMW, která znamená výrazný nárůst vnitřního prostoru.
Nové BMW řady 1 je sportovní, stylové, bezpečné a elegantní, se svěžím novým designem a nejnovější konektivitou.
Pětidveřové BMW řady 1 má délku 4319 mm (tj. je o 5 mm kratší než 2. generace) a rozvor náprav je 2670 mm - o 20 mm kratší než dosud.
Při uvedení na trh budou v nabídce tři turbodiesely a dva zážehové motory s výkony od 85 kW (116 k) v BMW 116d až po 225 kW (306 k) v BMW M135i xDrive s pohonem všech kol. Tento nový motor je nejvýkonnějším čtyřválcem od BMW.
Propracovaný podvozek a inovativní technologie spolu s integrací všech klíčových komponent jízdní dynamiky a kontrolních systémů slibují pro nové BMW řady 1 více agility. BMW v novém BMW řady 1 zúročilo veškeré poznatky, jež získalo v průběhu pět let trvajícího vývoje pohonu předních kol u jiných modelů. Nové BMW řady 1 chce ve třídě prémiových kompaktních vozů s poháněnými koly přední nápravy stanovit zcela nové standardy. Nová architektura BMW navíc umožňuje, aby řada 1 ve třetí generaci nabídla podstatně víc vnitřního prostoru zejména pro cestující na zadních sedadlech ale i v zavazadlovém prostoru.
Nové BMW řady 1 navazuje na dvě předchozí generace. BMW do kategorie prémiových kontaktních vozů vstoupilo v roce 2004. Druhá generace, představená v roce 2011, se vyznačovala mohutnější přední částí, boky i zádí, což v roce 2015 ještě více zdůraznila nově tvarovaná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, větší nasávací otvory, nižší světlomety a nová zadní světla.
Koncem roku 2018 překonalo BMW řady 1 hranici 1,3 milionu zákazníků. Velké oblibě se řada 1 těší zejména v Evropě - v roce 2018 bylo 80 % zákazníků právě z Evropy. Největšími trhy byly Německo (přibližně 25 %) a Velká Británie (více než 20 %), následované Itálií, Francií a Japonskem.
Komentáře ke článku