Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Ferrari představuje hybrid s výkonem 999 koní

Ferrari představuje hybrid s výkonem 999 koní

SF90 je rychlejší než bájné LaFerrari

Ferrari LaFerrari je prvním sériovým hybridem této legendární značky z Maranella. Ukazuje, že i hybridy mohou být zábavné, neskutečně rychlé, no prostě fenomenální. A tomuto autu vděčíme za vznik aktuálně představeného kousku SF90 Stradale. Ano, označení SF90 tento model zdědil po monopostu Formule 1.

Bájné LaFerrari má atmosféricky plněný motor V12 o objemu 6.3 litru, jenž v kombinaci s elektromotorem zásobuje zadní kola výkonem 963 koní. Avšak SF90 Stradale na to jde úplně jinak. Uprostřed se nachází 3.9 V8 TwinTurbo, který je doplněný o elektromotory, díky čemuž produkuje neskutečných 999 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu. To znamená, že jde o nejvýkonnější sériové Ferrari všech dob.

Vůbec poprvé je to Ferrari s motorem uprostřed, které má pohon všech čtyř kol (stejně jako GTC4Lusso). Samozřejmostí je dvouspojková převodovka s osmi stupni.

A teď se podržte, protože zrychlení z 0 na 100 km/h mu trvá pouhé 2.5 sekundy a 200 km/h jede za neuvěřitelných 6.7 sekundy. Maximální rychlost? Ve světě supersportů obligátních 340 km/h. Kolo na okruhu Fiorano bylo doslova dobyto, protože SF90 zajelo čas 1 minutu a 19 sekund, čímž o 7 desetin překonalo hypersportovní LaFerrari.

A to není všechno, protože kdo by chtěl šetřit přírodu, může ujet až 25 kilometrů na čistě elektrický režim. Zajímavé jsou i jiné přednosti. Třeba při 250 km/h dává dokonalý tvar karoserie přítlak 390 kilogramů, díky tomu se stává novým měřítkem supersportovních aut. I navzdory použití baterií se podařilo udržet nízkou hmotnost 1570 kilogramů, přičemž tuhost karoserie je o 40 % vyšší než u dosavadních modelů. Nově se uvnitř objevuje displej namísto klasických budíků.

Podrobnosti o ceně a počtu vyrobených kusů zatím nejsou známé, ale podle dřívějších informací zřejmě nepůjde o limitovanou edici.

První kusy dorazí k majitelům koncem tohoto nebo začátkem příštího roku.

 

 

Komentáře ke článku