Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

Hybridní pohon od týmu Renault F1

Hybridní pohon od týmu Renault F1

Infiniti na Salzburgringu předvedlo Q60 Project Black S

Automobilka Infiniti a tým Renault formule 1 spolupracují na vývoji vysoce výkonné pohonné jednotky s duálním hybridním pohonem pro sportovní vůz, který má pracovní označení Q60 Project Black S.

Stav vývoje japonská automobilka, patřící Nissanu, prezentovala na dvou prototypech, které jezdily na okruhu Salzburgring. Jeden z nich řídil pilot týmu Renault ve formuli 1 Nico Hülkenberg. Rozhodnutí o tom, zda tento vůz přijde i do sériové výroby, padne do konce letošního roku.

Infiniti Q60 Project Black S

Project Black S představuje testovací základ pro zkoušení pohonné jednotky vycházející ze zkušeností získaných s hybridním pohonem ve formuli 1. První prototyp byl představen vloni na podzim během autosalonu v Paříži.

V rámci Projectu Black S se prověřují i speciálně konstruované brzdy, optimalizované pérování, použití velmi lehkých materiálů na karoserii a interiér vycházející ze zkušeností získaných v motoristickém sportu.

Klíčovým prvkem je nicméně systém pohonu umožňující nové řešení elektrifikace. Základem vozu je sportovní kupé Infiniti Q60 s motorem Nissan VR30 V6 twin-turbo o výkonu 294 kW (400 k). Ten je doplněn o duální hybridní systém pohonu se speciálním systémem ovládání.

Infiniti Q60 Project Black S

Motor VR30 byl upraven pro instalaci dvou rekuperačních jednotek získávajících energii z tepla MGU-H (motor generator unit - heat), generujícího elektrický proud při akceleraci, a z kinetické energie při zpomalování MGU-K (motor generator unit - kinetic). Jejich činnost ovládá nový řídicí systém.

Podobně jako v monopostu F1 Renault R.S.19 se naakumulovaná energie využívá buď k posílení pohonu turbodmychadla při sešlápnutí pedálu akcelerátoru, nebo se prostřednictvím MGU-K připojuje k pohonu zadních kol při delší akceleraci. Pro využití energie může řidič zvolit jeden ze tří režimů: Road, Quali a Race. Ve stávající fázi vývoje pohonná jednotka poskytuje největší výkon 418 kW (563 k).

Infiniti Q60 Project Black S

Komentáře ke článku