Novinky

  • 18.09.2020 Bad Prodej aut v EU klesl za prvních osm měsíců 2020 meziročně o 32 procent

  • 15.09.2020 Neutral Škoda Octavia s plug-in hybridním pohonem se začne vyrábět v říjnu

  • 13.09.2020 Neutral První VC Toskánska F1 v Mugellu vyhrál Lewis Hamilton v Mercedesu

Facebook Instagram

Mercedes-Benz EQC 400 se zapojuje do hry

Mercedes-Benz EQC 400 se zapojuje do hry

Na trh přichází čistě elektrické exkluzivní SUV

Daimler už nějaký čas vozidla s čistě elektrickým pohonem nabízí. S modelem EQC 400 ale startuje zcela novou modelovou řadu elektromobilů EQ, které nejsou jen přestavěnými standardními vozy a mají vlastní podvozkovou platformu. I když na EQC najdeme nemálo řešení převzatých z modelu GLC.

Tradiční představa elektromobilu bývala nízký aerodynamický automobil s minimálním odporem vzduchu. Jenže móda si žádá SUV a tomu musela vyjít vstříc i novinka od Mercedesu. Nové elektricky poháněné Mercedesy snadno poznáme podle svítící lišty z optických vláken a vzájemně propojených světel na zádi.

Také v interiéru je patrná snaha odlišit vozy s elektrickým pohonem od ostatních například hranatými výdechy klimatizace v barvě označované jako růžové zlato (samozřejmě jde o plast) namísto tradičních kruhových nebo modrým podsvícením. EQC 400 je sice otypován jako pětimístný, ale prostor vzadu notně omezuje středový tunel, který je ovšem jen daní za použití komponent z GLC.

Ovládací a informační prvky se ovšem v zásadě neliší od toho, co nabízejí modely se spalovacími motory a přístrojovým panelem v podobě displeje, na nějž navazuje centrální dotyková obrazovka. Řidič může listovat v menu i prostřednictvím dotykové plošky na volantu nebo touchpadem na středovém tunelu a nechybí ani hlasové ovládání MBUX.

Páčky pod volantem neslouží k řazení, ale k volbě intenzity rekuperace kinetické energie při zpomalení. Nejvyšší stupeň je natolik intenzivní, že se auto dá ovládat pouze pomocí pedálu akcelerátoru, protože jeho uvolněním vůz intenzivně zpomaluje.

EQC 400 je dlouhý 4761 mm s rozvorem náprav 2873 mm. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 500 l při zcela rovné podlaze, pod níž jsou měnič napětí, zadní elektromotor a místo pro nabíjecí kabely, jeden pro standardní dobíjení z domácí zásuvky a druhý pro dobíjení z wallboxu (kabel pro stejnosměrné rychlodobíjení výkonem až 110 kW je součástí dobíjecího stojanu).

Akumulátor je v podlaze mezi nápravami. Mezi rámem a akumulátorem jsou zabudovány deformační prvky a samotná baterie je chráněna proti průniku ostrých předmětů.

Automobil pohánějí dva asynchronní elektromotory - jeden je uložen vpředu a druhý vzadu. Jejich celkový kombinovaný výkon je 300 kW (408 k - odtud je po zjednodušení odvozeno označení vozu EQC 400) a největší točivý moment 760 N.m. Oba trakční elektromotory (a tedy elektronicky řízený pohon všech kol) jsou stále v záběru.

Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 80 kWh, což při spotřebě elektrické energie 22,2 kWh/100 km vystačí na dojezd 445 - 471 km podle NEDC (374 - 417 km podle WLTP). V závislosti na SoC (Status of Charge, stav nabití) se EQC na odpovídající stanici nabije s maximálním výkonem až 110 kW přibližně za 40 minut z 10 na 80 %. Vůz je sériově vybaven vodou chlazenou nabíječkou OBL s výkonem 7,4 kW a je tak připraven k nabíjení střídavým proudem (AC) doma i u veřejných stanic.

Vůz o hmotnosti 2350 kg akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,1 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.

Dvě stovky prototypů najezdily několik milionů kilometrů v reálném provozu i za extrémních klimatických podmínek na čtyřech kontinentech (Evropa, Severní Amerika, Asie a Afrika). Výsledky zkoušek bezpečnosti a elektrického systému výrazně překonaly legislativní požadavky.

Výrobu aut určených pro evropský trh zajišťuje továrna v německých Brémách a akumulátory vyrábí Daimler ve vlastním závodě v Kamenci nedaleko Drážďan.

Prodejní cena v ČR začíná na částce 1 965 000 Kč za verzi EQC 400 4MATIC. Ve standardní výbavě jsou mj. světlomety Multibeam LED, multimediální přístroj MBUX s hlasovým ovládáním, možnost dálkově spustit klimatizaci nebo vytápění před jízdou, optimalizovaná navigace EQ zvyšující ekonomiku jízdy a zkracující dobu nabíjení, nejmodernější bezpečnostní a asistenční systémy atd.

Při příležitosti zahájení prodeje automobilka připravila i speciální sérii EQC Edition 1886, odkazující svým názvem na rok vzniku nejstarší automobilky na světě.

Komentáře ke článku