Novinky

  • 18.10.2019 Neutral Zelení chtějí v Německu prosadit rychlostní limity 130 km/h pro německé dálnice.

  • 17.10.2019 Neutral Korea chce do roku 2030 dosáhnout podíl 33 % prodeje elektrifikovaných vozidel.

  • 16.10.2019 Bad V Německu v posledních měsících dramaticky rostou ceny ojetých aut.

Facebook Instagram

Renault uvádí na trh nové Clio

Renault uvádí na trh nové Clio

Pátá generace nejprodávanějšího evropského malého vozu

Renault uvedl na český trh pátou generaci modelu Clio se základní cenou začínající na 259 000 Kč za verzi Life Sc65.

Renault Clio V

Od příchodu první generace v roce 1990 se této modelové řady prodalo přes 15 milionů kusů. Od roku 2013 jde o nejprodávanější automobil v segmentu malých aut v Evropě. V letech 2012 až 2018 se každým rokem prodalo víc vozů než předchozího roku. Jen čtvrté generace se od roku 2013 prodalo 2,6 milionu vozidel, přičemž v roce 2018 to bylo 451 000 kusů.

Nové Clio je kratší o 14 milimetrů než předchozí generace a nižší až o 30 milimetrů, ale jeho interiér je prostornější. K modernizaci designu přispívají i standardně dodávané hlavní LED světlomety. S modulární platformou CMF-B, vyvinutou Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, a novým podvozkem (ovšem s konzervativní konstrukcí) je nové Clio ještě komfortnější a obratnější.

Renault Clio V

Atmosféricky plněný tříválec 1,0 SCe 65 je ideální volbou pro řidiče, kteří hledají úsporné auto pro použití ve městě.

Poprvé se v nabídce Renaultu objevuje přeplňovaný tříválec 1,0 TCe 100 vyvinutý v rámci Aliance. Je vybaven nejmodernější technikou včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukovým potrubím částečně integrovaným do hlavy válců, dvojitým proměnlivým časováním sacích ventilů a povrchem stěn válců vytvořeným technologií Bore Spray Coating. Hodnoty emisí CO2 dosahují úrovně pouhých 100 g/km (cyklus NEDC-BT), což nové Clio TCe 100 řadí na špičku své kategorie mezi zážehovými motory.

Motor 1,3 TCe GPF se už osvědčil v modelových řadách Captur, Mégane, Scénic a Kadjar. Nové Clio je k dispozici také ve verzi s modernizovaným turbodieselem 1,5 Blue dCi, přizpůsobeným pro intenzivní užívání a firemní vozové parky.

Renault Clio V

Řízení řidiči poskytuje spolehlivější zpětnou vazbu. Ve spojení se zvýšenou torzní tuhostí v přední části se auto přesněji drží v jízdním pruhu. Průměr otáčení se navíc zmenšil z 10,8 m na 10,5 m.

Zavazadlový prostor má objem 340 litrů podle VDA. Sedadla pocházejí z vyšších segmentů a poskytují lepší posez díky delšímu sedáku a anatomičtějšímu tvarování. Tím přispívají k vyšší vnímané kvalitě interiéru.

Renault Clio V

Díky nové elektrické a elektronické architektuře platformy CMF-B je nové Clio k dispozici s nejširší škálou pokročilých asistenčních systémů v segmentu, a to od přední kamery a radaru, které jsou dostupné ve všech verzích, až po jízdní asistent na dálnicích a v dopravních zácpách (Highway & Traffic Jam Companion) s autonomním řízením 2. stupně.

Renault Clio V

Zatímco vnější design je evolucí úspěšné 4. generace, skutečnou revoluci najdeme v interiéru - s uspořádáním Smart cockpit a s dvojicí obrazovek 9,3“ a 10“ nabízí největší displeje ve své kategorii. Pod centrálním displejem infotainmentu je řada ovladačů pro rychlé a snadné ovládání hlavních funkcí jako vítaný odklon od soustředění všeho na dotykovou obrazovku.

Nové Clio poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů, a to ve verzích 7“ a 10“. Umožňuje tím personalizaci zobrazení. Verze 10“ dovoluje zobrazit mapu navigace GPS.

Klíčovým prvkem Smart Cockpitu je multimediální obrazovka až 9,3 palce, u Renaultu dosud největší. Tento svislý tablet je inspirovaný modelem Espace. Je natočený k řidiči a svým novým připojeným systémem Easy Link nabízí souhrn multimediálních, navigačních a infotainment služeb i jednoduché nastavování režimů Multi-Sense.

Renault Clio V

Nové Clio je vybaveno vylepšenou verzí zařízení Renault Easy Connect. Jeho součástí je nový multimediální systém Renault Easy Link, doplněný o aplikaci My Renault sdružující řadu připojených služeb a platforem. Systém zjednodušuje nové možnosti mobilní komunikace uvnitř i vně vozidla, vzdálenou správu vozidla, zajišťuje přesnější a snadnější konfiguraci trasy a integraci propojených světů řidiče a cestujících ve vozidle.

Multimediální platforma Renault Easy Link je k dispozici ve třech verzích, přičemž všechny jsou kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay: 7“ displej, 7“ displej s vestavěnou navigací nebo 9,3“ displej s vestavěnou navigací.

Clio je poprvé k dispozici s volbou jízdních režimů Multi-Sense, podobně jako Mégane, Talisman a Espace. Umožňuje přizpůsobení parametrů požadovaného jízdního režimu nastavením mapy, řízení, světelné atmosféry a konfigurace digitální obrazovky, která nahrazuje klasické přístroje. K dispozici jsou tři režimy: Eco, Sport a výchozí MySense pro vlastní nastavení. Multi-Sense je snadno použitelný přes rozhraní nového multimediálního systému Renault Easy Link nebo pomocí speciální klávesy pod centrálním displejem.

Renault Clio V

Poprvé v rámci skupiny Renault bude nové Clio od roku 2020 k dispozici i s plně hybridním pohonem E-Tech. Hnací ústrojí používá komponenty navržené a patentované Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, včetně nové generace speciálně upraveného zážehového motoru 1,6 l. Doplní jej dva elektromotory, inovativní multifunkční převodovka a 1,2 kWh akumulátor. Vůz se vždy rozjíždí pomocí elektromotoru, což ve spojení s velmi rychlým dobíjením akumulátoru při zpomalování znamená, že uživatelé mohou až 80 % doby jízdy po městě strávit v plně elektrickém režimu a s 40% snížením spotřeby.

Renault Sport zavádí u Clia výbavu R.S. Line, která postupně nahradí současnou GT Line. Vrcholná verze Initiale Paris nebude v ČR nabízena. Pro zájemce o kombi se bude i nadále vyrábět tato karosářská varianta odvozená od 4. generace. V rámci páté generace se s ní už nepočítá.

Renault Clio V

Komentáře ke článku