Novinky

  • 05.12.2019 Neutral Konsorcium kanadského miliardáře Lawrence Strolla hodlá koupit Aston Martin.

  • 01.12.2019 Neutral Lewis Hamilton (Mercedes) vyhrál VC Abú Zabí, poslední závod F1 v roce 2019

  • 30.11.2019 Bad Daimler šetří a proto během tří let propustí nejméně 10 000 zaměstnanců.

Facebook Instagram

Elektrický hot rod

Elektrický hot rod

Pick-up s pohonem z elektromobilu Bolt EV

Na výstavě SEMA v Las Vegas Chevrolet představil Future of Hot Roding, tedy budoucnost hot rodů, kterou vidí ve spojitosti s elektrickým pohonem. Hot rods vznikly jako náhrada nedostupných sportovních vozů, když se do starších aut, mnohdy pocházejících z vrakovišť, zabudovaly mnohem větší a výkonnější motory a patřičně se zatraktivnil jejich vzhled. Hlavní použití hot rody nacházejí při závodech ve zrychlení.

Chevrolet E-10

Chevrolet Performance Concept E-10 vychází z pickupu C-10 ročník 1962, který je vybaven díly z elektromobilu Bolt EV. Na nákladní plochu pickupu jsou nainstalovány dva samostatné 400 V akumulátory a silová elektronika z Boltu. Pod kapotou jsou místo zážehového V8 dva trakční elektromotory. Jen konvenční automatická převodovka SuperMatic 4L75-E od spalovacího motoru zůstala nezměněná. GM toto uspořádání označuje jako Connect & Cruise drive. Celkově díky tomu koncept E-10 disponuje působivým výkonem 336 kW. Dva trakční elektromotory ovšem nepohánějí všechna kola, ale točivý moment se přenáší jen na zadní.

Protože koncept E-10 používá oba akumulátory z Boltu současně, může ukládat až 120 kWh. GM ovšem neuvádí dojezd, protože pro hot rod je důležitější zrychlení než jízda na velké vzdálenosti. Z 0 na 100 km/h by měl E-10 zrychlit za přibližně pět sekund a na klasickou vzdálenost čtvrt míle by mu mělo stačit 13 sekund.

Aby se fanoušci necítili okradeni o patřičný zvuk, nebude E-10 jezdit potichu, protože je vybaven zvukovým modulátorem a třemi reproduktory na zádi. Volitelně bude schopen simulovat projev V8, ale také tzv. indukční zvuk.

Chevrolet E-10

Komentáře ke článku