Novinky

  • 05.12.2019 Neutral Konsorcium kanadského miliardáře Lawrence Strolla hodlá koupit Aston Martin.

  • 01.12.2019 Neutral Lewis Hamilton (Mercedes) vyhrál VC Abú Zabí, poslední závod F1 v roce 2019

  • 30.11.2019 Bad Daimler šetří a proto během tří let propustí nejméně 10 000 zaměstnanců.

Facebook Instagram

Zahájení sériové výroby Škody Citigoe iV

Zahájení sériové výroby Škody Citigoe iV

První model značky s čistě bateriovým pohonem

Společnost Škoda Auto učinila další krok na cestě k elektrifikaci modelové palety. Citigoe iV s s elektrickým pohonem s akumulátory se vyrábí v závodě Volkswagenu ve slovenské metropoli Bratislavě. Zde měl tento model také 23. května letošního roku svou světovou premiéru v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji.

Jako zdroj energie používá bezemisní městský vůz lithio-ionový akumulátor o využitelné kapacitě 32,2 kWh. Ten napájí elektrický motor o výkonu 61 kW (83 k), jehož vysoký točivý model o hodnotě 212 N.m je k dispozici již při rozjezdu. Citigoe iV s pohonem předních kol se z 0 na 100 km/h rozjede za 12,3 s, pružné zrychlení z 60 na 100 km/h zvládne za 7,3 s a maximální rychlost vozu činí 130 km/h. Je-li akumulátor plně nabitý, ujede Citigoe iV za podmínek blízkých každodennímu provozu na jedno nabití až 260 kilometrů.

Jako malé vozidlo s velkým vnitřním prostorem pro cestující i jejich zavazadla je Citigoe iV velmi dobře uzpůsobeno pro jízdy po městě. Při kompaktních rozměrech - délce 3597 mm a šířce 1645 mm - nabízí dostatek prostoru pro čtyři osoby. Objem zavazadlového prostoru sklopením opěradla zadních sedadel vzroste z 250 na 923 l.

Výrazným vnějším identifikačním znakem elektrické verze vozu je z větší části uzavřená a v barvě vozu lakovaná maska chladiče. Citigoe iV má kromě toho na zádi nápis Škoda a plakety iV. Součástí sériové výbavy jsou mlhové světlomety a LED-světla pro denní svícení. Za příplatek je k dispozici i funkce odbočovacího světla. Citigoe iV jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Škoda nabízí model Citigoe iV výhradně s pětidveřovou karoserií a ve výbavovém stupni Style. Sériově dodávaný airbag řidiče a vypínatelný airbag spolujezdce, stejně jako boční hlavové airbagy Thorax, představují vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Součástí sériové výbavy jsou také asistent pro jízdu v pruzích (Lane Assist), tempomat, vyhřívání předních sedadel, odpadkový koš v obložení dveří, zadní parkovací senzory, mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, vyhřívané čelní sklo, držák multimediálních přístrojů a digitální radiopříjem DAB.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku, říká: „Zahájením výroby modelu Citigoe iV jsme dosáhli nového milníku v historii společnosti Škoda Auto. Je prvním modelem naší značky s čistě bateriovým pohonem a přesvědčí mnoha praktickými přednostmi i velmi vysokou kvalitou výroby.“

V České republice má Citigoe iV za sebou působivý vstup na trh: 500 vozů první série bylo vyprodáno během dvou měsíců. Tyto vozy byly dodány jak soukromým, tak fleetovým zákazníkům.

Doporučená prodejní cena je 479 900 Kč. Na tuzemském trhu značky Škoda získají zákazníci při nákupu vozu navíc ekologický bonus ve výši 30 000 Kč. Tento příspěvek mohou využít dle vlastního uvážení - například na instalaci wallboxu k domácímu nabíjení akumulátoru.

Škoda Citigoe iV 500

Komentáře ke článku