Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Suzuki Vitara a S-Cross úspornější

Suzuki Vitara a S-Cross úspornější

Obě SUV nyní standardně s mild-hybridním systémem 48 V

Podstatou mild-hybridního pohonu je ukládání rekuperované energie a její opětovné využití. Vždy, když řidič uvolní pedál akcelerátoru, motor/generátor ISG (integrovaný startér-generátor) začne systém pohonu přibrzďovat a dobíjí akumulátor. Při zpomalení vozu tak odpadá nebo se minimalizuje nutnost použít brzdy. Takto získaná energie se následně zužitkuje při zrychlování, když elektromotor pomáhá spalovacímu motoru.

Suzuki SHVS

Suzuki Vitara Hybrid

Dosud nabízené varianty mild-hybridního systému v modelech Suzuki Ignis a Swift pracují s napětím 12 V. Nyní Suzuki u svých SUV přikročilo ke zvýšení napětí hybridní soustavy na 48 V. Díky tomu má elektromotor větší brzdný účinek a akumulátor může mít desetkrát vyšší kapacitu.

Systém mild-hybridního pohonu je velmi jednoduchý. Elektromotor ISG o výkonu 10 kW s funkcí spouštěče a generátoru je připojen ke spalovacímu motoru přes klínový řemen a nahrazuje konvenční alternátor. Pod předními sedadly jsou lithio-ionový akumulátor a měnič stejnosměrného napětí 48 V/12 V. S napětím 48 V se ISG může připojovat jako elektromotor nebo generátor i při jízdě ustálenou rychlostí podle pokynů řídicí jednotky a snižovat tak spotřebu benzinu.

Zážehový čtyřválec 1,4 BoosterJet s 48 V hybridním systémem SHVS má v nové verzi výkon 95 kW při 5500/min a maximální točivý moment díky přidání elektromotoru vzrostl z 220 na 235 N.m. Spotřeba paliva se díky úpravám spalovacího motoru, přidání elektromotoru a prodloužení převodů snížila v kombinovaném cyklu o 20 %.

Suzuki SHVS

Suzuki Vitara s hybridním systémem SHVS

Příchod nového pohonného systému je u modelu Vitara také spojen s nasazením nových LED světlometů. Vitara s hybridním pohonem přichází s cenou 456 900 Kč. Do standardní výbavy nyní náležejí prvky dosud nabízené až v nejvyšší úrovni Elegance, například LED světlomety, adaptivní tempomat doplněný o automatické nouzové brzdění a systémy hlídání jízdního pruhu a rozpoznání dopravních značek. Cena Vitary Premium s pohonem všech kol a novým motorem 1,4 BoosterJet SHVS začíná na 555 900 Kč. I nadále tak patří k nejdostupnějším SUV s pohonem 4x4 na českém trhu.

Suzuki S-Cross v hybridní verzi stojí v základní výbavě Comfort 489 900 Kč, přičemž nově jsou k dispozici adaptivní tempomat, systém automatického brzdění, LED světlomety nebo dvouzónová klimatizace. I hybridní S-Cross je dostupný s pohonem předních i všech kol.

Suzuki SHVS

Suzuki S Cross Hybrid

Komentáře ke článku